دوخت کاور قابلمه برای پیک نیک با آموزش ساده و آسان

0

مطمئنا برای همه ما پیش آمده که هنگام رفتن به پیک نیک و یا مسافرت با حمل قابلمه پر از غذا به مشکل برخورده ایم، از این رو مطمئنا داشتن پوششی مناسب برای قابلمه برای همه ما به خصوص بانوان کدبانو و خانه دار بسیار مهم است، اما نگران نباشید ما در این مطلب قصد داریم راهکاری ساده برای دوخت کاور قابلمه را پیشنهاد دهیم که با استفاده از این آموزش می توانید به راحتی اقدام به دوخت کاور برای انواع قابلمه نموده تا از این طریق برای حمل قابلمه مشکلی نداشته باشید.

دوخت سرویس آشپزخانه شامل: دوخت دستگیره آشپزخانه، دوخت دم کنی، دوخت پیش بند، کاور قابلمه و… می باشد که در مطالب قبلی به آموزش آنها پرداخته ایم، حال قصد داریم شما عزیزان را با نحوه دوختن کاور قابلمه یا کیف قابلمه آشنا نماییم که مطمئنا از آموزش های بسیار مفید برای بانوان محسوب می گردد. بهتر است کاور قابلمه را مطابق با مدل سرویس آشپزخانه و با همان پارچه بدوزید و از کارایی آن نهایت استفاده را ببرید.

آموزش تصویری دوخت کاور قابلمه مسافرتی :

دوخت کاور قابلمه

اولین اقدام برای دوخت کاور قابلمه اندازه گیری دقیق قابلمه است، بدین منظور قابلمه را به صورت برعکس روی میز قرار داده و پشت آن را به همراه دسته ها اندازه گیری نمایید. اندازه به دست آمده قطره دایره ایی است که قرار است برش بزنیم. البته برای نتیجه گیری بهتر باید حدود دو سانتی متر از هر طرف برای جا دوخت در نظر بگیریم.

دوختن کاور برای قابلمه

از الگوی کشیده شده، روی پارچه آستری، پارچه اصلی و همینطور پشم شیشه و از هر کدام دو عدد برش بزنید. حال شما از الگوی دایره ایی ۶ عدد روی پارچه های مختلف دارید. حال یک عدد پارچه اصلی، پشم شیشه و پارچه آستری را روی هم قرار دهید و همانند ابر دوزی آنها را به یکدیگر بدوزید. برای سه تکه پارچه دیگر نیز همین کار را تکرار کنید.

آموزش ساخت کاور قابلمهابر دوزی کاور قابلمه

 حال یکی از پارچه ها ابر دوزی شده و آماده را مطابق تصویر زیر برش بزنید. توجه داشته باشید که این پارچه، قسمت بالای کاور را تشکیل می دهد و برای گذاشتن و برداشتن قابلمه مورد نیاز است.

کاور قابلمه

حال قسمت های برش داده شده را تو دوزی نمایید و دایره داخل را نیز نوار دوزی کنید.

دوخت پوشش قابلمه برای مسافرت

در این مرحله هر دو دایره (دایره سالم و دایره برش خورده) را به یکدیگر متصل کنید.

دوخت کیف قابلمه

با اضافات پارچه دو نوار برای دسته های کاور قابلمه بدوزید و آنها را به طرفین کاور متصل نمایید.

دوخت بقچه قابلمه پیک نیکدوخت کاور برای قابلمه

توجه داشته باشید که این دسته نباید بزرگتر از کاور قابلمه باشد، زیر هنگام قرار دادن قابلمه داخل کاور، دسته به خودی خود از کاور جدا می شود و بالاتر قرار می گیرد.

دوخت کاور برای قابلمهآموزش دوخت کاور قابلمه

دور کاور را نوار دوزی کنید. این کار علاوه بر زیبایی بخشیدن به کاور، نقش مثبتی در تمیزی و سالم بودن  کار دارد.

دوخت بقچه قابلمهدوخت دم کنی قابلمه

حال با استفاده از سنجاق داخل نوار دوخته شده را قیطان بکشید که این قیطان برای جمع کردن کاور مورد استفاده قرار می گیرد.

دوخت کیف قابلمه مسافرتی

کاور قابلمه آماده است، مشاهده نمودید که این نوع کاور به راحتی دوخته می شود و کاربرد زیادی برای حمل قابلمه دارد. لازم است بدانید در برخی مناطق این کاور را به نام کیف قابلمه و یا بقچه قابلمه می شناسند.

کاور قابلمه دست دوز

ضمن اینکه امیدواریم از آموزش دوخت کاور قابلمه پارچه ایی نهایت استفاده را برده باشید، پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آموزش های بیشتر در این رابطه به بخش دوخت سرویس آشپزخانه مجله هنر در خانه مراجعه نمایید و از دیگر مطالب منتشر شده دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید