طرز تهیه سوپ شیر و خامه با جو پرک و قارچ

0

سوپ شیر یکی از انواع سوپ های بسیار خوشمزه و مقوی است که طرفداران زیادی دارد، این سوپ به دلیل دارا بودن شیر طعم به خصوصی دارد و مورد پسند افراد با ذائقه های مختلف خصوصا کودکان قرار می گیرد. از این رو درخواست های متعددی در رابطه با دستور پخت سوپ شیر داشتیم که بر این اساس در این مطلب طرز تهیه سوپ شیر را با جو پرک، مرغ و قارچ مطرح می نماییم که امیدواریم این دستور برای همه شما عزیزان مفید باشد. توجه داشته باشید که در برخی از مناطق این سوپ را به عنوان سوپ سفید می شناسند.

انواع مختلف سوپ از جمله سوپ جو، سوپ برنج، سوپ شیر، سوپ رشته و… و همچنین انواع مختلف آش مثل آش رشته، آش کشک، آش ترخینه، آش دوغ و… را می توان به عنوان غذای اصلی و یا پیش غذا مورد استفاده قرار داد. این غذاهای خوشمزه همچنین انتخاب مناسبی برای ماه رمضان و سفره افطار می باشند. مطمئنا شما پخت اغلب سوپ ها و آش ها را تجربه نموده اید، با این حال قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه سوپ شیر یا سوپ سفید بپردازیم که یکی از محبوب ترین سوپ ها می باشد.

تزیین سوپ شیر

مواد لازم :

  • شیر : دو لیوان
  • جو پرک : نصف لیوان
  • مرغ : دو تکه
  • هویج : دو عدد بزرگ
  • قارچ : شش عدد
  • پیاز : یک عدد
  • جعفری خرد شده : به مقدار دلخواه
  • آرد سفید : دو قاشق غذاخوری
  • کره : یک قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه : دو قاشق غذاخوری
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه:

پیاز را خرد نموده و با روغن و تکه های مرغ تفت دهید. سپس مقداری آب اضافه نموده و اجازه دهید نیم پز شود. بعد از نیم پز شدن مرغ ها، هویج را پوست کنده و نگینی خرد کنید و به مخلوط مرغ و آب اضافه نمایید. سپس زمانی که هویج ها نیم پز شدند جو پرک را نیز اضافه نمایید.

پخت سوپ شیر و قارچ

سپس قارچ ها را خرد نموده و با کمی کره تفت دهید و به مخلوط داخل قابلمه اضافه کنید.

سوپ شیر و قارچ

حال در ظرف دیگری آرد را کمی تفت داده، کره را اضافه نمایید. سپس شیر گرم را نیز اضافه کنید و مدام هم بزنید تا بجوشد و غلیظ شود. سپس خامه را نیز اضافه نمایید.

پخت سوپ با شیر و آرد

در این مرحله از پخت سوپ شیر، ترکیب بدست آمده از آرد و شیر را به قابلمه اصلی سوپ اضافه نمایید و هم بزنید. به مقدار دلخواه نمک نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که این مخلوط حدود نیم ساعت مانده به زمان آماده شدن سوپ به مواد اصلی اضافه می شود.

آموزش پختن سوپ شیر

حال مقداری جعفری خرد شده را نیز به سوپ اضافه کرده و اجازه دهید کمی بپزد.

سوپ شیر خوشمزه

سوپ شیر شما آماده است آن را در طرف دلخواه بکشید و در کنار خانواده نوش جان نمایید. برای تزیین سوپ شیر نیز می توان از جعفری، قارچ، برش های هویج و.. استفاده نمود.

طرز تهیه سوپ شیردستور پخت سوپ شیر و قارچ

نکات مهم برای پخت سوپ شیر :

  1. در پختن سوپ شیر، استفاده از خامه و قارچ اختیاری است و می توانید آنها را حذف نمایید.
  2. در صورت دلخواه می توانید مرغ ها را ریش ریش نموده و یا از عصاره مرغ استفاده کنید.
  3. از فلفل سیاه می توان به عنوان ادویه این نوع سوپ استفاده نمود.
  4. در طبخ سوپ شیر می توان از جو نیز استفاده کرد، در این صورت بهتر است قبل از هر کاری جو را خیسانده و آب آن را بیرون بریزید و سپس اجازه دهید دو یا سه ساعت با آب بپزد سپس مرغ را به آن اضافه نموده و بقیه مراحل را پیش ببرید.

آموزش پخت سوپ شیر و خامه

ضمن اینکه امیدواریم با استفاده از دستور ارائه شده در رابطه با طرز تهیه سوپ شیر مورد استقبال شما عزیزان قرار گرفته باشد، از همه شما دوستان هنرمند که علاقه مند به طبخ غذاهای مختلف هستید دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات عالی و امتحان شده دیدن نموده و نهایت استفاده را از مطالب منتشر شده این مجله ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید