طرز تهیه دسر طالبی خوشمزه، دسری برای فصل تابستان و بهار

0

دسر طالبی را می توان یکی از بهترین و خوشمزه ترین دسرهای خنک برای فصل های گرم سال دانست. طالبی، گرمک، ملون و…. از جمله میوه های نرمی هستند که به راحتی می توان از آنها برای تهیه دسر های مختلف استفاده نمود. دسری که در این مطلب قصد آموزش آن را داریم با طالبی و ژلاتین تهیه می گردد و مطمئنا طعم و مزه آن را می پسندید. در ادامه همراه ما باشید و نهایت استفاده را از دستور ارائه شده به عنوان طرز تهیه دسر طالبی ببرید.

تهیه دسر های مختلف هنری کاربردی و مفید است که اغلب افراد علاقه مند به آشپزی تمایل به یادگیری و تهیه دسرهای متنوع دارند. در مطالب قبلی مجله هنر در خانه به آموزش طرز تهیه دسر با انار و همچنین دسر زعفرانی، دسر شکلاتی، پاناکوتا و… پرداختیم. همانطور که گفتیم قصد داریم در این مطلب طرز تهیه دسر طالبی را معرفی نماییم که یکی از دسرهای فوق العاده عالی برای فصل تابستان و بهار محسوب می گردد. در ادامه با این دستور عالی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر طالبی :

  • طالبی : ۵۰۰ گرم (حدود نصف یک طالبی)
  • پودر ژلاتین : ۳ قاشق سوپ خوری
  • شیر : یک لیوان
  • شکر : به مقدار دلخواه
  • خامه صبحانه یا خامه قنادی : ۳ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه دسر طالبی با شیر و ژلاتین :

قبل از هر کاری پودر ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط کرده و سپس روی بخار آب قرار دهید تا به روش بن ماری حل شود. سپس ظرف حاوی ژلاتین را در آشپزخانه قرار دهید تا با محیط هم دما شود.

بن ماری کردن ژلاتین

برای تهیه دسر طالبی بعد از شستن و گرفتن پوست آن، طالبی را خرد نمایید و به همراه شیر و کمی شکر داخل مخلوط کن بریزید. مقدار شکر کاملا سلیقه ایی است. ابتدا کمی شکر بریزید و بعد از مخلوط کردن کمی از مواد را بچشید، در صورت نیاز شکر بیشتری اضافه نمایید.

طرز تهیه دسر طالبیدسر طالبی

حال ژلاتین حل شده را به طالبی ها اضافه نمایید و هم بزنید. سپس خامه را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از خامه قنادی، شما به شکر بیشتری نیاز دارید. حال همه مواد را به خوبی هم بزنید و سپس داخل قالب چرب شده یا ظرف مناسب بریزید و به مدت هفت تا هشت ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر شما کامل ببندد.

طرز تهیه دسر شیر و طالبی

تزیین دسر طالبی :

برای تزیین دسر طالبی می توان از برش هایی از میوه طالبی، خامه، ژله و همچنین دیگر میوه ها استفاده نمود. عکس های زیر می توانند الگویی در جهت تزیین این نوع دسر برای شما عزیزان باشند.

طرز تهیه دسر طالبی تزیین روی طالبی تزیین دسر طالبی مجلسی تهیه دسر طالبی دسر طالبی قالبی طرز تهیه دسر با طالبی و شیر طرز تهیه دسر تابستانی

ضمن اینکه امیدواریم از طرز تهیه دسر طالبی که در این مطلب ارائه دادیم لذت برده باشید، از همه شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی طرز تهیه دسر مجله آموزشی هنر در خانه از دیگر آموزش های جدید و مفید برای تهیه انواع دسر و ژله دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید