طرز تهیه شیرینی زعفرانی خانگی خوشمزه برای عید نوروز

0

پخت شیرینی عید در منزل یکی از هنرهای عالی و دوست داشتنی برای بانوان است. مطمئنا کسانی که طعم عالی شیرینی های خانگی را تجربه نموده اند تمایل دارند برای عید نوروز نیز اقدام به پخت شیرینی در منزل نمایند. اگر شما نیز چنین قصدی دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و با آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زعفرانی که از شیرینی های مخصوص عید نوروز است همراه ما باشید و با استفاده از این دستور پخت اقدام به تهیه شیرینی عید در منزل نمایید.

شیرینی زعفرانی همچون شیرینی برنجی و شیرینی ماکارون از جمله شیرینی های پرطرفدار است که اغلب برای پذیرایی عید نوروز تهیه می شود. این شیرینی خوش طعم و خوش عطر به راحتی تهیه می شود و با ظاهر دلچسبی که دارد می تواند انتخاب مناسبی برای ظرف شیرینی نوروز شما باشد. در ادامه طرز تهیه شیرینی زعفرانی را به صورت مرحله ایی و با روشی ساده و آسان ملاحظه خواهید نمود که امیدواریم نهایت استفاده را از آن ببرید.

شیرینی زعفرانی

مواد لازم برای پخت شیرینی زعفرانی :

  • پودر قند : ۵۰ گرم
  • آرد سفید : ۱۵۰ گرم
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • زرده تخم مرغ : یک عدد
  • وانیل : یک چهارم ق چ
  • بکینگ پودر : یک دوم ق چ
  • زعفران آب کرده (غلیظ) : یک ق غ

طرز تهیه شیرینی زعفرانی

طرز تهیه شیرینی زعفرانی :

برای پخت شیرینی زعفرانی ابتدا کره نرم شده را با پودر قند الک شده مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید تا بکدست و کم رنگ شود. در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه نمایید و مجددا کمی هم بزنید. سپس زعفران را اضافه نموده و بعد آرد الک شده و بکینگ پودر را نیز به مواد اضافه کرده و با قاشق به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

خمیر آماده شده را به اندازه یک قاشق مرباخوری برداشته و بعد از گلوله نمودن کمی آن را پهن نمایید و با انگشت وسط آن را گود نمایید.

خمیر های آماده شده را داخل سینی فر بچینید. توجه داشته باشید که باید فر از ۱۵ دقیقه قبل گرم شده باشد. حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد تا شیرینی های زعفرانی ما با حرارت ۱۷۰ درجه بپزد. البته زمان پخت با توجه به فر شما متفاوت است. اما بهتر است قبل از اینکه زیر شیرینی تغییر رنگ دهد آن را از فر خارج نمایید.

پخت شیرینی زعفرانی

بعد از اینکه شیرینی ها پخت و خنک شد قسمت داخلی آن را با شکلات ذوب شده، مربا، مارمالاد و… پر نمایید. این شیرینی خوشمزه که شباهت زیادی به شیرینی مربایی دارد، را می توان به مدت یک ماه در ظرف درب بسته و در جای خنک نگهداری نمود.

تزیین شیرینی زعفرانی با مربا

ضمن اینکه امیدواریم دستور ارائه شده در رابطه با طرز تهیه شیرینی زعفرانی برای شما عزیزان نیز مفید بوده باشد و حتما این شیرینی خوشمزه را در منزل پخته و از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید، از همه شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی شیرینی عید مجله هنر در خانه و مراجعه به این صفحه از دیگر آموزش های مرحله به مرحله و کاربردی دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید