طرز تهیه شکلات ولنتاین و ایده هایی برای تزیین شکلات های ولنتاین

0

شکلات های زیبا و خوشمزه یکی از هدیه های مناسب ولنتاین یا روز عشق است، انواع مختلف شکلات را می توان از بازار خریداری نمود اما جالب است بدانید با کمی خلاقیت می توانید این شکلات ها را به راحتی در منزل تهیه کنید. از این رو قصد داریم در این مطلب طرز تهیه شکلات ولنتاین را آموزش دهیم که مطمئنا برای شما عزیزان نیز مفید خواهد بود و با استفاده از این دستور می توانید شکلات های فوق العاده ایی تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید و اقدام به تهیه شکلات برای ولنتاین نمایید.

عروسک های بامزه و زیبا، گل های سرخ، شکلات های خوشمزه و…. از جمله رایج ترین هدایای ولنتاین محسوب می شوند. بیش از این شما عزیزان را با روش هایی برای تزیین هدیه ولنتاین آشنا نمودیم که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت، حال به معرفی آموزش طرز تهیه شکلات ولنتاین می پردازیم که می تواند انتخاب مناسبی برای عزیزانتان باشد. توجه داشته باشید که انواع کیک شکلاتی و دسر شکلاتی نیز می توانند گزینه ایده آلی برای ولنتاین باشند.

طرز تهیه شکلات ولنتاین

مواد لازم برای تهیه شکلات :

  • پودر کاکائو با کیفیت : ۲ لیوان
  • شکر : نصف لیوان
  • شیر : دو سوم لیوان
  • کرم نرم شده : دو سوم لیوان
  • پودر قند : یک چهارم لیوان
  • آب : یک لیوان

طرز تهیه شکلات ولنتاین خانگی با دستور ساده :

آب را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا بجوشد سپس شعله را کم کنید. کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود، سپس کره و پودر کاکائو را در ظرفی کوچکتر مخلوط کنید و ظرف را روی قابلمه و بخار آب قرار دهید تا به روش بن ماری ترکیب شوند. در این فاصله مخلوط کره و پودر کاکائو را مرتب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

طرز تهیه شکلات ولنتاین

در این مرحله یک لیوان آب گرم را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید. شعله را کمی زیاد نمایید اما مراقب باشید که کاکائو نجوشد. ظرف را از روی حرارت برداشته و شکر و پودر قند را نیز اضافه کنید و همچنان هم بزنید.

ترکیب کاکائو و شکر طرز تهیه شکلات خانگی

شیر را بجوشانید و بعد از اینکه دمای آن ولرم شد به شکلات اضافه نموده و با همزن بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود.

شکلات تخته ایی برای ولنتاین

قالب مخصوص شکلات را چرب نموده و شکلات تهیه شده را داخل آن بریزید و به مدت ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا شکلات کامل ببندد.

طرز تهیه شکلات قالبیتهیه شکلات برای ولنتاین

سپس شکلات ها را از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب بچینید.

تزیین شکلات ولنتاین

حال که با طرز تهیه شکلات ولنتاین آشنا شدید می توانید به راحتی اقدام به تهیه شکلات های خوشمزه و زیبا نمایید و آنها را به کسانی که دوستشان دارید هدیه کنید. از شما دوستان هنرمند دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات و آموزش های جدید و کاربردی ما دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید