طرز تهیه آش دوغ ساده و خوشمزه + تزیین آش دوغ

0

آش دوغ از انواع آش های محلی است که در شهرهای مختلف ایران به روش های متفاوتی پخته می شود و شما می توانید این آش خوشمزه را به راحتی در منزل بپزید. در ادامه طرز تهیه آش دوغ به همراه روش های تزیین این آش خوشمزه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم. که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

آش از انواع غذاهای ایرانی پرطرفدار و لذیذ است که با مواد غذایی و سبزیجات مختلفی پخته می شود. آش رشته و آش دوغ از انواع آش های اصیل ایرانی هستند و شما می توانید این نوع غذاها را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

تزیین زیبا و جالب آش دوغ

مواد لازم برای ۶ نفر

  • سبزی مخصوص ( تره و جعفری و شوید ) : ۷۰۰ گرم
  • نخود : ۲۵۰ گرم
  • برنج : یک پیمانه
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • دوغ تازه و ترش : دو لیتر
  • سیر تازه خرد شده : به مقدار لازم

طرز تهیه آش دوغ در منزل

برای پخت آش دوغ ابتدا نخود را از شب قبل در مقداری آب خیس کنید توجه داشته باشید که در طول این مدت باید آب نخود را چند بار عوض کنید.

خیس کردن نخود

برنج را هم در ظرفی جداگانه به همراه مقداری نمک و آب خیس کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه آش دوغ نخود را به همراه ۶ لیوان آب درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید.

پختن نخود

بعد از اینکه نخودها تقریبا پخته شدند برنج را به نخود اضافه کنید و اجازه دهید تا برنج و نخود به خوبی مغز پخت شوند.

طرز تهیه آش دوغ
بعد از پختن برنج و نخود سبزی خرد شده را به آش اضافه کنید و درب قابلمه را به صورت نیمه بگذارید تا سبزی ها در زمان پختن رنگ شان تیره نشود.

اضافه کردن سبزی به آش دوغ
در مرحله بعدی طرز تهیه آش دوغ ۱۵ دقیقه قبل از آماده شدن آش می توانید دوغ را اضافه کنید توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن دوغ باید آش را به صورت مرتب هم بزنید تا دوغ با همه مواد ترکیب شود بعد از اضافه کردن دوغ درب قابلمه باید باز باشد تا دوغ به اصطلاح نبرد. نمک و فلفل را در اواخر پخت به آش اضافه کنید و بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و آش را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید.

طرز تهیه آش دوغ خوشمزه

توجه داشته باشید برای ایجاد طعم بهتر آش می توانید آن را با سیر تازه و خرد شده سرو کنید.

طرز تهیه آش دوغ به همراه روش های تزیین آن

نکات طلایی برای پخت بهتر آش دوغ

  1. آش دوغ با روش های مختلفی پخته می شود و در تهیه این آش از مواد غذایی مختلف نظیر آرد و بلغور و کلم برگ و … استفاده می شود که در این مطلب روش اصلی و سنتی پخت این آش را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.
  2. در طرز تهیه آش دوغ نباید آب آش زیاد باشد زیرا در انتهای پخت باید دوغ را به آش اضافه کنید.
  3. اگر تمایل دارید آش رقیق باشد می توانید از مقدار برنج کمتری در پخت آش استفاده کنید.

تزیین زیبا آش دوغ

ایده هایی برای تزیین آش دوغ

تزیین آش از انواع کارهای مورد علاقه برای اغلب خانم ها است و بهتر است شما بعد از پختن آش دوغ این آش خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید. توجه داشته باشید برای تزیین آش دوغ می توانید مانند تزیین آش رشته از نعناع داغ و پیاز داغ و گوشت چرخ کرده و … استفاده کنید. بهتر است برای زیباتر به نظر رسیدن تزیین این آش خوشمزه بعد از پخت آش آن را در ظرف مناسب و زیبایی برای سرو بکشید سپس با الگوبرداری از هر کدام از روش های زیر آش دوغ را تزیین کنید.

تزیین زیبا و ساده آش دوغ تزیین ساده آش دوغ تزیین آش دوغ با نعناع داغ طرز تهیه آش دوغ با روش اصلی تزیین زیبا آش دوغ تزیین زیبا و ساده آش دوغ تزیین زیبا و شیک آش دوغ تزیین ساده آش دوغ خوشمزه طرز تهیه آش دوغ ایده هایی برای تزیین آش دوغ تزیین زیبا و خاص آش دوغ تزیین آش دوغ با پیاز داغ تزیین زیبا آش دوغ

در این آموزش با طرز تهیه آش دوغ و روش های تزیین آن آشنا شدید که امیدواریم از پخت این آش خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع آش کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید