طرز تهیه شیرینی شب یلدا با تزیین فانتزی و زیبا

0

کوکی کره ای شیرینی بسیار خوشمزه ایی است که می تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها در شب یلدا باشد. این نوع شیرینی به راحتی تهیه می گردد و با تزیینات زیبایی که دارد می تواند زینت بخش سفره شب یلدای شما باشد. اگر شما نیز قصد پخت این مدل شیرینی ها را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با طرز تهیه شیرینی شب یلدا با تزیین رویال آیسینگ ما را همراهی نمایید.

در مطالب قبلی هنر در خانه طرز تهیه دسر با انار برای شب یلدا و همچنین کیک شب یلدا را ارائه دادیم که مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت. در این مطلب بنا به درخواست شما دوستان طرز تهیه شیرینی شب یلدا با روشی خاص و ویژه را معرفی می نماییم که امیدواریم برای شما دوستان هنرمند نیز مفید باشد.

تزیین شیرینی شب یلدا با آیسینگ

مواد لازم برای تهیه کوکی کره ای

  • تخم مرغ متوسط : یک عدد
  • کره : ۱۵۰ گرم
  • آرد : ۲ لیوان سر خالی
  • پودر قند : سه چهارم لیوان (۱۰۰ گرم)
  • بکینگ پودر : نصف قاشق پای خوری
  • وانیل : یک سوم قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی شب یلدا :

کره را برای دقایقی در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسد، سپس آن را با همزن بزنید تا کره باز و کرم رنگ شود. حال پودر قند را به صورت مرحله به مرحله اضافه نموده و همچنان هم بزنید تا مخلوطی سبک به دست آید. تخم مرغ و وانیل را اضافه نمایید و مجددا هم بزنید تا مخلوط تان یکدست شود.

طرز تهیه شیرینی شب یلداطرز تهیه کوکی شب یلدا

حال آرد و بکینگ پودر را الک نمایید و به صورت مرحله به مرحله به مخلوط اضافه کنید. ابتدا با قاشق و سپس با نوک انگشت آن را یکدست نمایید اما از ورز دادن خمیر بپرهیزد تا خمیر به روغن نیفتد. خمیر آماده شده را داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

آموزش پخت شیرینی شب یلدا

بعد از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج نمایید و بعد از هم دما شدن با محیط، آن را بین دو نایلون قرار داده و با وردنه صاف نمایید. قطر خمیر حدود ۳ میلی متر باشد کافی است. در صورتی که به تنهایی کار می کنید می توانید خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر بار یکی از قسمت ها را از یخچال خارج نموده، آن را پهن کنید و قالب بزنید. بعد از قالب زدن نیز خمیر ها را به مدت ده دقیقه در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه خمیر برای شیرینی شب یلداطرز تهیه شیرینی شب یلدا

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی شب یلدا کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بیسکویت های قالب زده شده را با دقت روی آن بچینید. سینی را داخل فر که از قبل گرم نموده اید قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد. دمای در نظر گرفته شده برای این شیرینی ۱۸۰ درجه است، با این حال با توجه به درجه فر لازم است زمانی که حس کردید زیر شیرینی ها در حال طلایی شدن است، سینی را از فر خارج نمایید و صبر کنید تا خنک شوند و سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا نموده و در نایلون یا کیسه در بسته قرار دهید.

برای تزیین این شیرینی ها از رویال آیسینگ استفاده می کنیم که کرمی فوق العاده عالی برای تزیین انواع شیرینی، بیسکوییت، کاپ کیک و… می باشد.

شیرینی شب یلدا

مواد لازم برای تهیه آیسینگ :

  • پودر قند : ۱۰۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ : یک عدد
  • آبلیمو : یک سوم قاشق چای خوری
  • وانیل : نوک قاشق چای خوری
  • رنگ مجازی خوراکی و اسانس دلخواه

طرز تهیه آیسینگ برای تزیین شیرینی :

حال که با طرز تهیه شیرینی شب یلدا و کوکی های خوشمزه آشنا شدید، روش تهیه آیسینگ را نیز ارائه می دهیم که با استفاده از آن می توانید تزیین فوق العاده زیبایی برای شیرینی هایتان داشته باشید.

سفیده تخم مرغ را به همراه آبلیمو و وانیل با همزن بزنید تا کف کند. همین که کف کرد، پودر قند را اضافه نمایید و همچنان هم بزنید تا یکدست و کشدار شود. حال مخلوط به دست آمده را داخل ظرف های جداگانه بریزید و به هر یک رنگ یا اسانس دلخواه را اضافه نمایید. آیسینگ تهیه شده بلافاصله داخل قیف های یکبار مصرف بریزید و ته آن را گره بزنید تا در مجاورت هوا خشک و سفت نشود.

طرز تهیه رویال آیسینگ

حال کوکی های آماده شده را با استفاده از آیسینگ ها تزیین کنید. بدین صورت که یک رنگ را زده و صبر کنید تا خشک شود و سپس از آیسینگ دیگر استفاده نمایید. در ادامه تصاویر مرحله به مرحله تزیین شیرینی های شب یلدا به شکل هندوانه با رویال آیسینگ را ملاحظه می فرمایید که با ایده گرفتن از آنها می توانید تزیین فوق العاده ایی داشته باشید.

طرز تهیه شیرینی برای شب یلداکوکی شب یلداطرز تهیه شیرینی های شب یلداپخت شیرینیشیرینی هندوانه ای شب یلداطرز تهیه شیرینی هندوانه ای

نکات مهم در تهیه آیسینگ :

  1. اگر غلظت آیسینگ شما زیاد بود می توانید با اضافه کردن کمی آب آن را به حد تعادل برسانید.
  2. اگر آیسینگ خیلی رقیق بود کمی پودر قند به آن اضافه کنید تا از روی شیرینی ها سرازیر نشود.
  3. بعد از انجام هر مرحله از تزیین، حدود نیم ساعت صبر کنید تا آیسینگ خشک شود، سپس به سراغ مرحله بعدی بروید.
  4. کار با آیسینگ نیازمند کمی دقت و تجه است که با چند بار تکرار به مهارت لازم خواهید رسید.

طرز تهیه شیرینی شب یلدا

همانطور که در طرز تهیه شیرینی شب یلدا گفتیم تهیه آن نیازمند کمی توجه و دقت است که مطمئنا با صبر و حوصله می توانید آن را به بهترین شکل انجام دهید. از این آموزش استاده کنید و بهترین پخت شیرینی را برای شب یلدا تجربه نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید