طرز تهیه لبو بازاری با روشی ساده در منزل برای شب یلدا

0

لبو قرمز یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه و پرخاصیت است که در فصل پاییز و زمستان طرفدار بیشتری دارد، چغندر قرمز که که لبو از آن تهیه می شود را می توان به راحتی از بازار تهیه نمود و سپس در منزل اقدام به پخت لبو نمود. اگه شما نیز به دنبال روش هایی برای تهیه لبو بازاری هستید، در این مطلب دو روش مجزا در زمینه طرز تهیه لبو را ارائه می دهیم که می توانند بهترین راهنما برای شما عزیزان در شب یلدا باشد.

در مطالب قبلی مجله هنر در خانه به معرفی طرز تهیه دسر با انار برای شب یلدا و همچنین کیک شب یلدا پرداختیم که هر دو از آموزش های بسیار مفید برای شب یلدا می باشند. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه لبو (چغندر) را ارائه دهیم، این دستور به شما کمک می کند لبوهایی که برای شب یلدا می پزید خوشرنگ و خوشمزه شوند. بعد از پخت می توانید به تزیین لبو بپردازید و آنها را برای شب یلدا آماده نمایید.

پخت لبو

طرز تهیه لبو قرمز شب یلدا :

برای پخت لبو روی شعله گاز ابتدا چغندرها را به خوبی بشویید، سپس سر و ته آن را بزنید و آنها را به صورت حلقه حلقه برش بزنید. چغندرها را درون قابلمه ریخته و مقداری آب روی آن بریزید،  (توجه داشته باشید که باید سطح آب بالاتر از سطح لبوها باشد تا به خوبی بپزند). قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا لبوها طی زمان ۲ تا ۳ ساعت به خوبی بپزند و آب درون قابلمه تبخیر شود.

طرز تهیه لبو در آب

در صورتی که طرفدار لبوهای خیلی شیرین هستید، بهتر است بعد از گذشت یک ساعت، مقدار شکر یا عسل به لبوها اضافه کنید. در اینصورت آب داخل قابلمه باید به صورت شیره درآید تا از پخت لبوها اطمینان کسب کنید.

لبو بازاری

پخت لبو در فر :

چغندرها را شسته و بعد از خشک شدن داخل فویل قرار دهید و اطراف آن را فویل آلومینیومی بپیچید، حال آنها را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید با دمای ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه حدود ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بپزد.

طرز تهیه لبو در فرپختن لبو در فر گاز

بعد از گذشت این زمان لبوها را از فر خارج نمایید و بعد از خنک پوست آنها را گرفته و به دلخواه خرد کنید و یا قالب بزنید.

آموزش تهیه لبو در منزلپخت لبو در فر

همانطور که مشاهده نمودید می توان به راحتی اقدام به پختن لبو در منزل نمود و از نوش جان کردن لبوهای خانگی لذت برد. شما دوستان هنرمند همچنین می توانید با کلیک بر روی تزیینات شب یلدا از دیگر دستورات و همچنین ایده های خلاقانه مخصوص شب یلدا دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید