طرز تهیه دسر با انار برای شب یلدا + تزیین دسر انار

0

تهیه خوشمزه ترین دسر برای شب یلدا یکی از دغدغه های همه افرادی است که قرار است در این شب میزبان باشند و قصد دارند به بهترین شکل از مهمان ها پذیرایی کنند.  دسر انار را می توان رایج ترین دسر برای شب یلدا دانست که طعم بی نظیری دارد و مطمئنا زینت بخش میز شب یلدای شما خواهد بود. از این رو در این مطلب به ارائه طرز تهیه دسر با انار با دستوری ویژه و امتحان شده می پردازیم که این دستور به شما عزیزان برای تهیه دسری خوشمزه و عالی برای شب یلدا کمک می کند. در ادامه همراه ما باشید و نهایت استفاده را از این آموزش فوق العاده ببرید.

در مطالب قبلی به آموزش طرز تهیه دسر زعفرانی و همچنین دسر پاناکوتا پرداختیم که هر دو از جمله دسرهای بسیار محبوب و عالی محسوب می شوند و می توان آن ها را برای مناسبت های مختلف تهیه نمود. این بار با نزدیک شدن به شب یلدا قصد داریم به ارائه طرز تهیه دسر با انار که یکی از دسرهای بسیار دوست داشتنی و خوشمزه برای مهمانی شب یلدا است، بپردازیم. این دسر شب یلدا که اغلب آن را به نام موس انار نیز می شناسیم یکی از بهترین انتخاب ها برای پذیرایی از مهمان ها است که در ادامه با روش تهیه آن آشنا می شوید.

روش تهیه موس انار

مواد لازم :

  • ژله انار : دو بسته
  • شیر : دو سوم لیوان
  • آب : سه لیوان
  • خامه صبحانه : ۲۰۰ گرم
  • شکر : دو قاشق غذاخوری
  • انار دانه شده : به مقدار لازم

طرز تهیه دسر با انار

طرز تهیه دسر با انار :

برای شروع دو بسته پودر ژله را با با سه لیوان آب جوش مخلوط نموده و هم بزنید. برای نتیجه گیری بهتر، آن را روی بخار آب قرار دهید تا تمامی ذرات پودر ژله در آب حل شود. (روش بن ماری)

حال ژله را به دو قسمت تقسیم کنید. بخش اول را داخل ظرف معمولی ریخته و در یخچال قرار دهید تا ببندد بخش دوم را نیز در محیط آشپزخانه قرار دهید تا اینکه تا حدودی خنک شود.

شیر؛ خامه و شکر را مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس ژله ایی را که در محیط آشپزخانه قرار داده اید به آن اضافه نموده و در قالب یا ظرف دلخواه بریزید و در یخچال قرار دهید.

در این فاصله ژله قبلی که در یخچال گذاشته اید را برداشته و با کمک چاقو خرد نمایید. سپس به قالبی را که در یخچال قرار داده اید خارج نموده و این ژله های خرد شده را به آن اضافه کنید و مجدد در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد. توجه داشته باشید که به این دلیل مخلوط شیر و  ژله را در یخچال قرار می دهیم که ژله های خرد شده در آن ته نشین نشوند.

بعد از اینکه دسر کاملا بست، آن را از قالب خارج نموده و روی آن انار بریزید و سپس سرو نمایید.

آموزش تهیه موس انار

در صورتی که قصد تهیه این دسر خوشمزه را به صورت تک نفره دارید، می توانید آن را در جام یا ظروف شیشه ایی دلخواه تهیه نموده و دانه های انار را در مرحله دلخواه اضافه نمایید.

طرز تهیه دسر با انار

طرز تهیه دسر با انار یا همان موس انار که در این مطلب ملاحظه نمودید تنها یکی از دسرهای عالی و خوشمزه برای شب یلدا است، در صورتی که تمایل دارید با دیگر دسر ها و خوراکی های خوشمزه آشنا شوید پیشنهاد می کنیم بر روی طرز تهیه دسر کلیک نموده و از جدیدترین مطالب منتشر شده مجله هنر در خانه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید