طرز تهیه سس بشامل مخصوص لازانیا و پاستا (سس سفید)

0

سس بشامل یا سس سفید یکی از سس های بسیار خوشمزه و مفید برای تهیه غذاهای مختلف است، این سس به راحتی تهیه می گردد و طعم و مزه بی نظیری به غذای شما می بخشد. در این مطلب طرز تهیه سس بشامل امتحان شده را ارائه خواهیم داد که می تواند برای تهیه این سس به شما عزیزان کمک کند. پس اگر شما نیز به دنبال روشی برای تهیه این سس هستید تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از این دستور عالی دیدن نمایید.

سس بشامل را می توان بهترین سس برای تهیه گراتن سیب زمینی، پاستا، تهیه لازانیا، ماکارونی و… دانست، این سس که آن را به نام سس سفید نیز می شناسیم به راحتی و خیلی سریع تهیه می شود و انتخاب مناسبی برای غذاهای مختلف است. تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از طرز تهیه سس بشامل نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه سس بشامل

مواد لازم :

آرد سفید : دو قاشق غذاخوری

شیر گرم : دو لیوان

کره : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس بشامل خوشمزه :

برای تهیه سس بشامل بهتر است از آرد سفید استفاده نمایید تا سس شما رنگ سفید داشته باشد، در صورتی که از آرد گندم استفاده نمایید سس بشامل شما، رنگ تیره تری خواهد داشت. ابتدا آرد را کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. توجه داشته باشید که نیازی به تغییر رنگ سس نیست، همین که خامی آن گرفته شود کافی است. بعد کره را اضافه نمایید و هم بزنید. حال شیر گرم را به تدریج اضافه نمایید و مدام هم بزنید تا یکدست شود، در صورت تمایل می توانید کمی نمک نیز به آن اضافه کنید.

سس بشامل مخصوص لازانیا

توجه داشته باشید که دلیل گلوله شدن آرد در شیر، هم دما نبودن شیر با آرد است (پس بهتر است حتما از شیر گرم استفاده کنید) علت دیگر آن نیز می تواند این باشد که بعد از اضافه کردن شیر، آن را مرتب هم نزده اید.

پخت سس بشامل

همانطور که مشاهده نمودید سس بشامل به راحتی تهیه می شود و موارد استفاده زیادی برای تهیه غذاهای مختلف دارد، ضمن اینکه امیدواریم این سس خوشمزه را تهیه و مورد استفاده قرار دهید از شما دوستان عزیز دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات امتحان شده و بسیار عالی در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید