دوخت کوسن مبل به شکل گل با طرحی زیبا و جدید

0

کوسن مبل یکی از وسایل تزیینی منزل محسوب می گردد که می تواند نقش مثبتی در چیدمان و دکور منزل داشته باشد. کوسن های مبل تنوع بالایی دارند و شما عزیزان می توانید با توجه به نیاز خود مدل کوسن مناسب را انتخاب و تهیه نمایید. اما در صورتی که قصد دوخت کوسن مبل را داشته باشید ما در این مطلب پیشنهاد ویژه ای برای شما عزیزان داریم و آموزش دوخت کوسن با روشی بسیار ساده و جذاب را ارائه خواهیم داد که امیدواریم برای شما عزیزان نیز مفید باشد. تا پایان همراه ما باشید.

آموزش تصویری دوخت کوسن مبل جدید و زیبا :

کوسن های مبل دارای تنوع بالایی هستند و در طرح های مختلف دوخته می شوند که رایج ترین آنها مدل کوسن گرد و کوسن مربع شکل است که به راحتی نیز تهیه می شوند. یکی دیگر از مدل های کوسن که طرفداران زیادی نیز دارد و برای انواع مبل مورد استفاده قرار می گیرد، کوسن مدل گل است که با طراحی فانتزی و زیبایش می تواند جلوه ای خاص به مبل های شما ببخشد. برای دوخت کوسن مبل به شکل گل شما نیاز به مقداری پارچه در دو رنگ، پشم شیشه برای پر کردن کوسن، نخ و سورن و… دارید که با تهیه آنها می توانید اقدام به دوخت کوسن های زیبا به شکل گل نمایید.

دوخت کوشن به شکل گل

برای شروع یک دایره در اندازه مناسب روی مقوا بکشید و آن را برش بزنید تا الگوی کوسن آماده شود. از این الگو شش عدد روی یک رنگ پارچه و یک عدد روی پارچه دیگر برای مرکز گل برش بزنید.

دوخت کوسن با پارچه ساده

دور تا دور پارچه دایره ای شکل را کوک بزنید.

آموزش کوسن مدل گل

بعد از اتمام کوک زدن، نخ را بکشید تا پارچه جمع شود.

دوختن کوسن مبل

حال داخل پارچه جمع شده را با پشم شیشه نرم پرم کنید و قسمت انتهایی آن را بدوزید.

دوخت کوسن مبل

هر هفت تکه پارچه را با همین روش دوخته و پر نمایید. توجه داشته باشید که این توپ های کوچک پارچه ایی قرار است گلبرگ های گل ما را تشکیل دهند، پس دوخت مرتب آنها نقش مهمی در دوخت کوسن و زیبایی آن دارد.

دوختن کوسن به شکل گل

حال اقدام به اتصال گلبرگ ها به یکدیگر نمایید، بدین منظور ابتدا مرکز گل را در نظر گرفته و گلبرگ ها را به آن بدوزید.

مدل کوسن مبل

دوختن کوسن مبل ما به پایان رسید، حال یک کوسن زیبا به شکل گل داریم که می توانیم از آن برای مبل های مختلف استفاده کنیم.

دوخت کوسن مبل

ملاحظه نمودید که دوخت کوسن مبل به راحتی انجام می گیرد، فقط کافیست کمی دقت و توجه داشته باشید تا بتوانید کوسن های زیبا و جدیدی تهیه نمایید. در صورتی که تمایل دارید از دیگر آموزش ها در این زمینه دیدن نمایید، پیشنهاد می کنیم بر روی دوخت کوسن کلیک نموده و از دیگر مطالب و آموزش های ارائه شده در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید