طرز تهیه شیرینی پنجره ای خانگی با طعمی عالی و بی نظیر

2

طعم و مزه شیرینی های دورانی کودکی، همیشه در ذهن ماندگار است ، شیرینی پنجره ای یا نان پنجره ای یکی از شیرینی هاست که خوردن آن ما را به دوران کودکی می برد، این شیرینی یکی از شیرینی های اصیل ایرانی است که به راحتی نیز تهیه می شود و از محبوب ترین و خوشمزه ترین شیرینی ها برای مناسبت های مختلف است. از این رو در این مطلب با دستوری بی نهایت عالی و جذاب در خدمت شما عزیزان هستیم و به ارائه طرز تهیه شیرینی پنجره ای می پردازیم که امیدواریم برای شما دوستان هنرمند نیز مفید باشد و با استفاده از این دستور اقدام به پخت شیرینی پنجره ای نمایید.

شیرینی ها را می توان برای جمله مهمانی های کوچک و بزرگ، دورهمی ها و جشن های مختلف و… مورد استفاده قرار داد و چه بهتر که با هنر دست خود اقدام به پخت این شیرینی ها نمایید. ما در مطالب قبلی مجله هنر در خانه به ارائه طرز تهیه شیرینی ماکارون، شیرینی مرنگ، برنجی، شیرینی مربایی و… پرداختیم. همانطور که گفتیم در این مطلب قصد داریم طرز تهیه شیرینی پنجره ای را معرفی کنیم که امیدواریم این شیرینی خوشمزه را نیز تهیه نمایید.

پختن شیرینی نان پنجره ای

مواد لازم برای شیرینی نان پنجره ای :

  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • آرد سفید : ۵۰ گرم
  • نشاسته : ۵۰ گرم
  • آرد برنج : ۲ قاشق غذاخوری سرخالی
  • گلاب: ۵ قاشق غذاخوری
  • روغن به مقدار لازم برای سرخ کردن
  • پودر قند : به مقدار کافی برای روی شیرینی ها
  • پودر پسته، نارگیل و بادام در صورت تمایل برای تزیین

شیرینی پنجره ای حوشمزه

طرز تهیه شیرینی پنجره ای خوشمزه :

برای پخت شیرینی نان پنجره ای ابتدا نشاسته و گلاب را داخل ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط نمایید. سپس تخم مرغ ها را اضافه نموده و با همزن دستی هم بزنید. حال آرد سفید و آرد برنج را الک نموده و به مواد اضافه کنید. مواد را حدود یک ساعت داخل محیط آشپزخانه قرار دهید تا خوب استراحت کند. مواد اصلی شیرینی ما آماده ست.

حال داخل ماهیتابه روغن را گرم کنید، قالب شیرینی پنجره ای را داخل روغن قرار دهید تا گرم شود. سپس قالب را داخل مواد بزنید، توجه داشته باشید که وقتی قالب را داخل مواد می زنید باید تا ارتفاع قالب بالا بیاید ولی به هیچ وجه روی قالب را نگیرد. حال قالب را مجددا در روغن قرار دهید و صبر کنید تا شیرینی کمی سرخ شود، خواهید دید که به راحتی از قالب جدا می شود. حال شیرینی آماده شده را با چنگال از روغن خارج کنید و روی صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود.

قالب شیرینی پنجره ایطرز تهیه شیرینی پنجره ای

سپس مقداری پودر قند روی آن الک نمایید. پخت شیرینی ها را به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تان تمام شود. برای تزیین شیرینی نیز می توان از پودر پسته، بادام، نارگیل، پودر قندی رنگی و… استفاده نمود.

طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای

نکات مهم برای پخت شیرینی پنجره ای :

  1. برای نتیجه گیری بهتر بهر چند دقیقه یک بار مواد را به آرامی با قاشق هم بزنید تا نشاسته موجود در مواد ته نشین نشود و مواد یکدست و مناسبی برای پخت شیرینی داشته باشید.
  2. علت خمیر شدن شیرینی نان پنجره ای این است که زمانی که شیرینی ها گرم هستند آنها را روی هم قرار داده اید. تا خنک شدن شیرینی ها حتما آن را کف دیس یا سینی بچینید و روی هم قرار ندهید.
  3. علت چسبیدن مواد شیرینی پنجره ای به قالب اندازه نبودن دمای روغن و قالب است. توجه داشته باشید که قالب شما باید در روغن گرم شود و نه اینکه بیش از حد داغ شود و یا سرد بماند. داغ یا سرد بودن دمای قالب باعث می شود مواد به قالب بچسبد و به راحتی جدا نشود.
  4. در صورت تمایل می توانید مقداری رنگ خوراکی به مواد شیرینی نان پنجره ای اضافه نموده و شیرینی های رنگی زیبایی داشته باشید.

شیرینی پنجره ای سه رنگ

با این دستور طرز تهیه شیرینی پنجره ای که ارائه دادیم، می توانید حدود ۳۰ عدد شیرینی تهیه نمایید. امیدواریم حتما این شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. دوستان هنرمند از دیگر دستورات برای تهیه و پخت شیرینی نیر دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

۲ دیدگاه

یک نظر دهید