آموزش گلدوزی با دست روی مانتو و لباس

2

گلدوزی با دست یکی از هنرهای بسیار زیبا و پرطرفدار است که کاربردهای زیادی دارد و می توان از آن برای تزیینات مختلف و جدید استفاده نمود. اغلب ما تمایل زیادی به یادگیری گلدوزی داریم و دوست داریم این هنر زیبا را در منزل و با کمترین امکانات انجام دهیم. اگر شما نیز چنین قصدی دارید با این آموزش همراه ما باشید و ضمن یادگیری گلدوزی، از این هنر زیبا برای تزیین لباس و مانتوهای ساده استفاده نمایید.

مراحل انجام گلدوزی با دست در منزل :

همانطور که می دانید گلدوزی روی لباس یکی از جدیدترین ایده ها برای تزیین لباس های مجلسی و مانتو های زنانه و دخترانه است که این روزها طرفداران زیادی نیز دارد، گلدوزی را می توان به دو صورت (گلدوزی با چرخ خیاطی و یا با دست) انجام داد. گلدوزی با دست به این دلیل که نیاز به وسایل خاصی ندارد از طرفداران بیشتری برخوردار است. از این رو ما نیز آموزش دوخت گل رز روی پارچه را گردآوری نموده ایم که قصد داریم در این مطلب ارائه دهیم. برای این کار نیاز به مقداری نخ دمسه، عمامه و یا کاموا بسیار ظریف در رنگ های دلخواه هستید.

برای شروع دوخت گل رز با دست، ابتدا به سراغ مرکز گل می رویم. برای این کار روی پارچه دو نقطه A , B را مشخص نموده و حال از نقطه A وارد پارچه شده، از B  خارج نموده و مجددا از نقطه کنار A خارج شوید.

دوخت گل رز با دست

حال نخ را دور سوزن بپیچید و از نقطه مقابل خارج شوید تا دوخت شما مطابق تصویر زیر شود.

گلدوزی روی پارچهآموزش گلدوزی با دست

این مرحله را دو بار دیگر تکرار کنید تا مرکز گل شما دوخته شود.

گلدوزی روی لباس با دست

حال به سراغ نخ با رنگ دیگر رفته و برای دوخت گلبرگ های گل رز اقدام می نماییم.

دوخت گل رز با دستدوخت گل رز برجسته

توجه داشته باشید که برای دوخت هر یک از گلبرگ ها نیز همچون مرحله قبل اقدام می نماییم تا گلبرگی برجسته و زیبا داشته باشیم.

دوخت گل با دست گلدوزی با دست روی لباس

دوخت گلبرگ ها را تا آنجا ادامه دهید که سایز گل شما به اندازه دلخواه برسد.

دوخت گل با دست

همانطور که مشاهده می نمایید این مدل گل شباهت زیادی به روبان دوزی برجسته دارد که می تواند همچون روبان دوزی موارد استفاده زیادی داشته باشد.

آموزش دوخت گل رز زیبا

بعد از تکمیل گلبرگ ها به سراغ برگ گل می رویم. بدین منظور از نخ یا کاموا سبز رنگ استفاده کنید و همچون مرحله اول و در کنار گل رز اقدام به دوخت نمایید.

آموزش گلدوزی با دست گلدوزی روی پارچه با دست آموزش گلدوزی کردن با دست

گل زیبای ما آماده شد،  حال می توانید از آن نهایت استفاده را در تزیین لباس و مانتو ببرید.

گلدوزی های زیبا با دست

همانطور که مشاهده نمودید گلدوزی با دست هنری زیبا و ساده است که با کمی دقت و توجه می توان آن را یاد گرفت و در تزیینات مختلف مورد استفاده قرار داد. در صورت تمایل به یادگیری دیگر مدل های گلدوزی و یا مشاهده جدیدترین طرح ها در این زمینه بر روی گلدوزی و روبان دوزی هنر در خانه کلیک نمایید و از بهترین مطالب در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

۲ دیدگاه

یک نظر دهید