طرز تهیه کیک هویج و گردو خوشمزه و عالی امتحان شده

0

پخت کیک های خوشمزه در منزل یکی از هنرهای جذاب و دوست داشتنی است که اغلب ما بارها آن را تجربه نموده ایم و سعی کرده ایم کیک های متنوع با طعم های مختلف را امتحان نماییم. یکی از این کیک های بسیار خوشمزه و خوش پخت که طرفداران زیادی نیز دارد کیک هویج است، از این رو در این مطلب به ارائه طرز تهیه کیک هویج می پردازیم، که این دستور امتحان شده و ساده می تواند به همه عزیزانی که قصد پخت کیک را دارند کمک کند. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از این دستور پخت بسیار آسان نهایت استفاده را ببرید.

در مطالب قبلی مجله هنر در خانه به معرفی طرز تهیه کیک پرتقالی و همچنین طرز تهیه کیک شکلاتی با طعمی بی نظیر و عالی پرداختیم که هر دو، دارای دستوراتی امتحان شده و عالی بودند، حال قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه کیک هویج که یکی از کیک های پرطرفدار و خوشمزه است آشنا نماییم. کیک هویج دارای بافتی نرم و عالی است که می تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها نیز باشد. در ادامه دستور پخت کیک هویج را به طور کامل ملاحظه نموده و این کیک خوشمزه را در منزل بپزید.

آموزش پخت کیک

مواد لازم برای پخت کیک هویج :

آرد : دو لیوان سرخالی

تخم مرغ : ۴ عدد

شکر : یک لیوان سر خالی

روغن مایع : حدودا سه چهارم لیوان

دارچین : یک و نیم قاشق چای خوری

بکینگ پودر: یک و نیم قاشق چای خوذی

مغز گردو : نصف لیوان

وانیل : نوک قاشق چای خوری

نمک : نوک قاشق چای خوری

هویج ریز رنده شده : دو لیوان سر خالی

طرز تهیه کیک هویج ساده و خوشمزه :

برای شروع پخت کیک هویج ابتدا تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن به خوبی هم بزنید تا کاملا تغییر رنگ دهد و رنگ آن روشن شود. توجه داشته باشید که این مرحله در بافت کیک اهمیت زیادی دارد. سپس روغن مایع را اضافه کرده و مخلوط نمایید.

هم زدن تخم مرغ برای کیکطرز تهیه کیک هویج

آرد، بکینگ پودر، دارچین و نمک (مواد خشک) را الک نموده و در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید. هم زدن در حدی باشد که آرد گلوله نشود و مخلوط ما یکدست شود، توجه داشته باشید که هم زدن زیاد باعث سفت شدن کیک می شود.

مواد خشک برای کیک

حال هویج رنده شده و گردوی خرد شده را اضافه نمایید و مخلوط کنید.

پخت کیک هویج

مواد کیک را داخل قالبی که چرب نموده و آرد پاشی کرده اید بریزید و در فر که از قبل گرم نموده اید با درجه ۱۸۰ قرار دهید.

چرب کردن قالب برای کیکطرز پخت کیک هویج

مدت زمان پخت این کیک بین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه است که بستگی به فر شما دارد و می توانید از پخت آن با یک خلال دندان مطمئن شوید.

پخت کیک با هویج کیک هویج و گردو

کیک هویج ما آماده شد آن را در ظرف مناسب قرار داده و به دلخواه به تزیین کیک بپردازید و نوش جان نمایید. یکی از ایده های جالب برای تزیین کیک هویج استفاده از حلوا هویج است، مقداری از حلوا را با دست به شکل هویج فرم داده و روی کیک بچینید.

طرز تهیه کیک هویجپختن کیک هویج

همانطور که مشاهده نمودید طرز تهیه کیک هویج و گردو یکی از دستورات فوق العاده عالی است که با استفاده از آن می توان کیک خوشمزه ایی تهیه نمود و به عنوان صبحانه  یا عصرانه مورد استفاده قرار داد. شما دوستان عزیز همچنین می توانید با کلیک بر روی پخت کیک و مراجعه به این بخش از مجله آموزشی هنر در خانه از دیگر آموزش های کاربردی و متنوع برای پخت انواع کیک و دستورات امتحان شده در این زمینه دیدن نمایید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید