طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه و مجلسی + نکات طلایی برای پخت آن

0

حلوا شیر یکی از حلوا های پر طرفدار است که برای مجالس و دور همی های عصرانه پیشنهاد بسیار خوبی می باشد. این حلوا را می توانید به راحتی در منزل آماده کنید. کافی است مطالب مربوط به طرز تهیه حلوا شیر را که در ادامه ارائه می دهیم به خوبی مطالعه کنید و از نکات ریز آن استفاده کنید تا حلوایی لطیف و بسیار خوش طعم داشته باشید. تا پایان همراه ما باشید.

حلوا شیر همانند دیگر حلوا هویج و حلوا ساده طرفداران خاص خود را دارد و به راحتی تهیه می شود، از این رو در این مطلب طرز تهیه حلوا شیر را آموزش می دهیم. این حلوای خوشمزه را می توان در ظروف مختلف سرو نمود و یا از قالب های سیلیکونی برای تزیین آن استفاده کنید. نکته ظریفی که برای استفاده از قالب ها و طرز تهیه حلوا باید ذکر شود این است که مقداری کره به دستور اضافه نمایید تا حلوا به راحتی فرم بگیرد.

طرز پخت حلوا شیر

مواد لازم برای تهیه حلوا شیر :

آرد قنادی : دو لیوان ( بجای آرد قنادی از آرد نانوایی هم می توانید استفاده کنید که آرد سنکگ را پیشنهاد می کنیم)
شیر : دو لیوان
شکر : دو لیوان
روغن مایع : یک سوم لیوان
روغن جامد : دو قاشق غذاخوری
کره : ۱۰۰ گرم
زعفران و هل آسیاب شده به میزان دلخواه

طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه :

آرد را حتما الک کنید تا از گلوله شدن آرد در حلوا جلوگیری شود. ماهیتابه ای مناسب انتخاب کتید. آرد را با حرارت ملایم تفت دهید. به طور مداوم آرد را زیر و رو کنید. میزان تفت دادن آرد بستگی به رنگ دلخواهتان دارد. هرچه بیشتر تفت دهید رنگ حلوا تیره تر می شود.

تفت دادن آرد برای حلوا شیر
نکته طلایی: برای فهمیدن رنگ حلوا روی بخشی از آرد های تفت خورده روغن بریزد اگر به رنگ دلخواه رسیده بودید روغن را اضافه کنی و هم بزنید.

طرز تهیه حلوا شیر

برای تهیه شربت شیر و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا دانه های شکر باز شوند . زعفران و هل آسیاب شده را اضافه کنید و تا جوشیدن شیر صبر کنید. حال شربت را به آرامی به آرد و روغن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا حلوا بسته شود و فرم بگیرد.

مراحل تهیه حلوا شیرطرز تهیه حلوا شیرتهیه حلوا شیر

حال حلوا شیر را از روی حرارت بردارید. توجه کنید که در تمامی مراحل حرارت تابه ای که آرد دارد باید کم باشد.

درست کردن حلو اشیر

حلوا را در ظرف مناسب بکشید و بعد از تزیین حلوا آن را همراه با خانواده نوش جان فرمایید.

تزیین حلوا شیر

ضمن اینکه امیدواریم با استفاده از دستور امتحان شده طرز تهیه حلوا شیر که در این مطلب ارائه دادیم، حلوا خوشمزه ای بپزید و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید، از شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی هنر در خانه از دیگر مطالب آموزشی و دستورات دقیق و کاربردی نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید