طرز تهیه نان بربری در خانه با روشی ساده و آسان

0

نان بربری یکی از نان های اصیل ایرانی است که طعم و مزه بی نظیری دارد و می توان آن را یکی از پرطرفدارترین نان ها در ایران دانست. اگر شما نیز از علاقه مندان به نان بربری هستید پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با طرز تهیه نان بربری خانگی آشنا شوید. دستور ارائه شده در این مطلب یکی از دستورات عالی و امتحان شده است که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان نیز قرار بگیرد.

در مباحث آموزشی قبل مجله هنر در خانه در زمینه تهیه صبحانه به معرفی طرز تهیه پنکیک و همچنین طرز تهیه عدسی و انواع مربا پرداختیم که هر یک انتخاب مناسبی برای وعده صبحانه محسوب می شوند. در این مطلب قصد داریم به ارائه طرز تهیه نان بربری بپردازیم که می تواند پای ثابت همه سفره های صبحانه و همچنین دیگر وعده های غذایی باشد.

طرز تهیه نان در منزل

مواد لازم برای خمیر نان بربری :

  • خمیر مایه فوری : یک قاشق چای خوری پر
  • آرد : دو پیمانه
  • نمک : یک قاشق چای خوری
  • آب ولرم : دو لیوان

مواد لازم برای روی نان بربری :

  • آب : نصف پیمانه
  • شکر : یک قاشق چای خوری
  • آرد : یک قاشق چای خوری
  • روغن : یک قاشق چای خوری
  • کنجد یا سیاه دانه : به مقدار دلخواه

طرز تهیه نان بربری خانگی در فر :

برای تهیه خمیر نان بربری،  ابتدا مخمر و آب ولرم را با یکدیگر مخلوط کرده و ۵ دقیقه کنار بگذارید.

طرز تهیه نان بربری

حال نمک و آرد را مخلوط کرده و به مخمر اضافه کنید و با قاشق مخلوط نمایید.

آموزش پخت نان بربری

برای یکدست شدن خمیر، آن را با دست ورز دهید. البته می توان این کار را با میکسر یا دستگاه خمیر زن نیز انجام داد.

مراحل پختن نان بربری در خانه

حال ظرف پلاستیکی بزرگ تری انتخاب نموده و کف آن را با یک قاشق غذاخوری روغن چرب نمایید و سپس خمیر ورز داده شده را داخل آن قرار دهید. روی آن پوششی قرار دهید و ظرف را به مدت یک ساعت در محیط آشپزخانه بگذارید تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود.

طرز تهیه نان در منزل

خمیر را در اندازه دلخواه جدا نموده و آن را به شکل بیضی روی سطح آرد پاشی شده پهن نمایید.

طرز تهیه خمیر نان بربری در منزل

حال خمیرها را داخل سینی فر که کف آن را چرب نموده اید قرار دهید و  روی آن را با نایلون بپوشانید و مجددا اجازه دهید تا خمیر حدود یک ساعت استراحت کند و حجمش بیشتر شود.

پخت نان بربری در منزل

در فاصله ایی که خمیر استراحت می کند می توانید مواد روی نان را آماده کنید. بدین منظور آرد، روغن، شکر و آب را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که شروع به جوشیدن نماید. بعد از جوش بلافاصله از روی حرارت بردارید.

آموزش پخت نان بربری خانگی

با کمک انگشتان دست خطوط موازی روی خمیرها ایجاد نمایید. (اندازه این خطوط و شکل آنها کاملا سلیقه ایی است)

تهیه خمیر برای نان بربری

حال روی خمیر را با استفاده از قلم موی خصوصی شیرینی پزی با مایعی که تهیه کرده اید بپوشانید و سپس روی سطح آن کنجد یا سیاه دانه بپاشید.

طرز تهیه خمیر برای نان بربری

خمیر را در فر از قبل روشن شده قرار دهید و صبر کنید تا روی نان ها طلایی شود. سپس فر را خاموش نموده و نان ها را خارج کنید و نوش جان فرمایید.

طرز تهیه نان بربری خوشمزه

حال که با طرز تهیه نان بربری در خانه آشنا شدید، می توانید به راحتی نان های خوشمزه ایی بپزید و در کنار خانواده نوش جان فرمایید. همچنین می توانید با کلیک بر روی آشپزی از دیگر دستورات امتحان شده و عالی برای پخت انواع خوراکی ها دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید