طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی و وانیلی+ عکس های تزیین پاناکوتا

0

دسر پاناکوتا یکی از خوشمزه ترین دسرها برای مهمانی و مجلس است که می توان آن را به صورت تک نفره و یا قالبی تهیه نمود. پاناکوتا با طعم های شکلاتی، وانیلی، زعفرانی، میوه ایی و… تهیه می شود که هر یک از این طعم ها طرفداران خاص خود را دارد و اغلب با روشی مشابه تهیه می شوند. با ان حال در این مطلب به ارائه طرز تهیه دسر پاناکوتا با دو روش می پردازیم و همچنین ایده هایی برای تزیین پاناکوتا را معرفی می نماییم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرند.

پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است که مدتی است در ایران رواج زیادی یافته است و از جمله دسر های محبوب برای پذیرایی از مهمان محسوب می گردد. این نوع دسر از خانواده پودینگ ها به حساب می آید و دستوری تقریبا مشابه با آنها دارد. در ادامه می توانید طرز تهیه دسر پاناکوتا را مشاهده نمایید و سپس اقدام به تهیه این دسر ساده نمایید و در کنار خانواده نوش جان فرمایید.

دسر پاناکوتا

مواد لازم برای دسر پاناکوتا وانیلی

  • شیر : دو لیوان
  • ژلاتین : دو قاشق غذاخوری سرخالی
  • خامه صبحانه : دو قاشق سوپ خوری
  • شکر : دو قاشق غذاخوری
  • وانیل : یک قاشق چای خوری
  • گلاب : به میزان دلخواه

طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی

چند قاشق از شیر را داخل ظرف مناسبی ریخته و پدر ژلاتین را روی آن بپاشید و بدون هم زدن روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین به رو بن ماری حل شود.

دوب کردن ژلاتین به روش بن ماری

حال در ظرفی جداگانه شیر سرد، خامه و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید، نیازی به جوشیدن مواد نیست، همین که خامه و شیر کاملا حل شوند کافی است. گلاب را نیز اضافه نمایید و هم بزنید و بعد وانیل را اضافه کنید.

طرز تهیه دسر با شیر و خامه

حرارت را خاموش کنید و سپس شیر حاوی ژلاتین را به مواد اصلی اضافه نمایید. حال زمان آن رسیده است که پاناکوتا را درون قالب بریزید.

طرز تهیه دسر پاناکوتا

قالب را کمی چرب کنید و مواد دسر را داخل آن ریخته و به مدت چهار یا پنج ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر شما آماده شود.

طرز تهیه پودینگ با خامه

در صورتی که دسر را به صورت تک نفره و داخل جام سرو می نمایید، نیازی به چرب کردن ظرف نیست.

دسر پاناکوتا وانیلی

دسر پاناکوتا شکلاتی :

در صورتی که قصد تهیه پاناکوتا شکلاتی را دارید، طبق مراحل قبل اقدام نمایید و بعد از حل شدن خامه در شیر، شکلات رنده شده را نیز به مواد اضافه کنید. ظرف را از روی حرارت برداشته و هم بزنید تا شکلات کاملا حل شود. سپس ترکیب ژلاتین و شیر را اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن داخل قالب مناسب بریزید. (برای این دستور و در طرز تهیه دسر شکلاتی نیاز به ۱۰۰ گرم شکلات تلخ دارید اما در صورتی که از شکلات معمولی استفاده می کنید بهتر است از میزان شکر کم کرده و یا آن را حذف نمایید)

پاناکوتا شکلاتی

تزیین دسر پاناکوتا

حال که با طرز تهیه دسر پاناکوتا آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم مدل های زیبای تزیین این دسر را نیز ملاحظه نمایید و با الگوبرداری از این تزیینات زیبا اقدام به تزیین دسر پاناکوتا نمایید. برای این کار می توانید از ایده های مطرح شده در تزیین ژله استفاده کنید و با برش هایی از میوه های مختلف، سس شکلات و حتی ژله های مختلف به تزیین دسر خود بپردازید.

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانیتزیین پاناکوتا زعفرانی

آموزش تهیه پاناکوتاتزیین دسر پاناکوتا با تمشک و توت فرنگی

طرز تهیه پاناکونا پاناکوتا زعفرانی قالبی

دسر پاناکوتا با شکلات و شیردسر پاناکوتا شکلاتی

طرز تهیه پاناکوتا چند رنگتزیین پاناکوتا سه رنگ

تزیین پاناکوتا با توت فرنگیدسر پاناکوتا توت فرنگی

تزیین دسر با میوهپاناکوتا چند رنگ مجلسی

طرز تهیه دسر با شیر و ژلاتینتزیین دسر پاناکوتا با شکلات

طرز تهیه پودینگدسر پاناکوتا با ژله انار برای شب یلدا

طرز تهیه دسر پاناکوتا با شیر و خامهتزیین زیبای دسر پاناکوتا

تزیین پاناکوتا شکلاتیتزیین ساده پاناکوتا شکلاتی

آموزش تهیه پاناکوتا شیریپاناکوتا زعفرانی با تزیین زیبا و شیک

با یکی از بهترین آموزش ها در طرز تهیه دسر پاناکوتا آشنا شدید که امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در صورت تمایل به مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه و استفاده از دستورات امتحان شده و عالی به بخش آشپزی مجله هنر در خانه مراجعه نمایید و از بهترین و جدیدترین مطالب دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید