طرز تهیه سالاد الویه با مرغ مجلسی و خوشمزه

0

سالاد الویه یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و دوست داشتنی است که طرفداران زیادی دارد و می توان از آن برای دورهمی های عصرانه، جشن تولد و حتی به عنوان غذای اصلی استفاده نمود. سالاد الویه به راحتی تهیه می شود و می توان در پخت آن از مواد اولیه متفاوت و دلخواه استفاده کرد. با این حال قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه سالاد الویه با سینه مرغ بپردازیم که از جمله پرطرفدار ترین مدل های سالاد الویه است. پس اگر شما نیز قصد پخت سالاد الویه با دستوری امتحان شده را دارید در این مطلب همراه ما باشید و از دستور پخت و نکات ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

برای درست کردن سالاد الویه مجلسی، اغلب از مرغ استفاده می نماییم، همانطور که در طرز تهیه سالاد ماکارونی و حتی کیک مرغ نیز مطرح نمودیم، در صورت تمایل می توانید کالباس را نیز جایگزین نمایید و یا به نسبت مساوی از مرغ و کالباس استفاده نمایید. در روشی که در ادامه تحت عنوان طرز تهیه سالاد الویه ملاحظه می نمایید به دلیل سالم تر بودن غذا تنها از مرغ استفاده شده است و سعی شده دیگر مواد اولیه نیز تازه و سلامتی باشند.

تزیین ساده سالاد الویه

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه خوشمزه :

  • سینه مرغ : یک عدد
  • سیب زمینی متوسط : دو عدد
  • خیار شور : ۴ یا ۵ عدد
  • هویج درشت : یک عدد
  • لیمو تازه یا آبلیمو : به مقدار لازم
  • سس مایونز : ۳ قاشق غذا خوری
  • ماست : ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی :

برای شروع پخت سالاد الویه ابتدا سینه مرغ را با مقداری آب، برش های پیاز یا تکه های سیر و مقداری ادویه بپزید. سیب زمینی ها و هویج را نیز در ظرفی جداگانه آب پز نمایید. سپس آنها را به همراه خیار شور رنده کنید. ابته می توانید به صورت نگینی نیز خرد نمایید که ما اینجا مواد را با رنده درشت، رنده کرده ایم.

آموزش پخت سالاد الویه

سینه مرغ پخته شده را نیز ریش ریش نمایید. البته می توان در این مرحله نیز از رنده استفاده کرد.

طرز تهیه سالاد الویه

برای تهیه سس مخصوص سالاد الویه، سس مایونز را با مقداری ماست مخلوط کرده و سپس فلفل، نمک و آبلیمو به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه سس برای سالاد الویه

سس را به مواد اولیه اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. در صورتی که حس کردید مواد شما بیش از حد غلیظ و چسبنده است می توانید از مقداری آب مرغ نیز در ترکیب آن استفاده نمایید.

نحوه درست کردن سالاد الویه

سالاد الویه شما آماده است، آن را در طرف مناسب ریخته و به مدت نیم ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید و بعد از گذشت زمان مناسب نوش جان نمایید.

طرز تهیه سالاد الویه

تزیین سالاد الویه :

حال که با استفاده از دستور ارائه شده سالاد الویه خوشمزه ایی پختید، پیشنهاد می کنیم با به کارگیری ایده های خلاقانه به تزیین سالاد الویه بپردازید، ذرت، نخود فرنگی، برش های هویج و خیار شور، سبزیجات تاره، ورق های کاهو و کلم، گوجه فرنگی و… از جمله مواد غذایی هستند که می توانید با آنها سالاد الویه خود را به بهترین شکل تزیین نمایید. در ادامه نمونه هایی از بهترین تزیینات سالاد الویه را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند الگوی مناسبی برای شما عزیزان باشند.

دیزاین سالاد در دیستزیین سالاد الویه برای تولد

پخت سالاد الویهسالاد الویه با تم زنبور عسل برای جشن تولد

سالاد الویه خوشمزهتزیین سالاد الویه به شکل کلاه

سالاد الویه مجلسیسالاد الویه مجلسی زیبا و شیک

تزیینات زیبای سالاد الویهتزیین سالاد الویه به شکل کیک

امیدواریم دستور پخت و طرز تهیه سالاد الویه که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با استفاده از این دستور امتحان شده سالاد الویه ایی خوشمزه و عالی بپزید. از همه شما کدبانوهای عزیز دعوت می نماییم برای مشاهده دستورات امتحان شده و آموزش های بیشتر بر روی آشپزی هنر در خانه کلیک نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید