طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه بدون فر

0

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای اصیل ایرانی ته چین مرغ است که کدبانوهای هنرمند با روش های مختلف اقدام به پخت آن می نمایند. اگر شما نیز به دنبال دستور پخت و طرز تهیه ته چین مرغ با روشی امتحان شده هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و با استفاده از دستور پختی که در ادامه ارائه می دهیم ته چین خوشمزه و خوش پختی را بپزید و از این طریق با غذایی عالی از مهمان ها پذیرایی نمایید.

ته چین مرغ را می توان با سینه مرغ و یا ران مرغ پخت، همانطور که قبلا در طرز تهیه خورش مرغ نیز مطرح نمودیم استفاده از قسمت های مختلف گوشت مرغ سلیقه ایی است و به ذائقه شما عزیزان بستگی دارد. برای پخت ته چین مرغ نیز از همین روش استفاده نمایید. در ادامه دستور پخت و طرز تهیه ته چین مرغ را ملاحظه می فرمایید که دستوری امتحان شده و بسیار عالی برای پخت این غذای خوشمزه محسوب می گردد.

آموزش پختن ته چین مرغ

مواد لازم برای پخت ته چین مرغ برای سه نفر :

  • گوشت مرغ : سه تکه
  • برنج : سه پیمانه
  • پیاز متوسط : یک عدد
  • هویج : یک عدد متوسط
  • زرده تخم مرغ : سه عدد
  • زعفران دم کرده : حدود نصف لیوان
  • ماست چکیده : نصف لیوان
  • روغن : به مقدار لازم
  • زرشک، خلال بادام و یا پسته در صورت تمایل برای تزیین

طرز تهیه ته چین مرغ :

ابتدا برنج را با مقدار کمی نمک خیس نمایید و اجازه دهید چند ساعتی خیس بخورد. حال پیاز و هویج را خرد نموده و با مرغ در قابلمه بریزید، سپس آب و ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا مرغ بپزد. بعد از پخت مرغ را ریش ریش نمایید ( البته می توانید از تکه های دست نخورده نیز استفاده کنید)

طرز تهیه ته چین مرغ

حال زرشک، خلال بادام و پسته را با کمی روغن تفت دهید و کنار بگذارید. در این مرحله زرده های تخم مرغ، ماست، روغن و زعفران را با یکدیگر مخلوط نموده و در صورت تمایل دو یا سه قاشق از آب مرغ به آن اضافه نمایید.

آموزش پخت ته چین مرغ

برنج را مطابق با دستور پخت پلو ساده آبکش کنید.

ته چین مرغ بدون فر

حال کف و دیواره های قابلمه را با روغن چرب کنید. سپس دو سوم از برنج را با مواد ماستی مخلوط نمایید و نصف این پلو زعفرانی را ته قابلمه ریخته و با قاشق صاف نمایید.

پخت ته چین مرغ با ماست

سپس مرغ ها ریش ریش شده را روی آن ریخته و بعد مخلوط زرشک و خلال بادام را اضافه کنید و سپس مابقی برنج زعفرانی را اضافه نموده و مجددا با قاشق صاف نمایید. در آخر برنج سفید را ریخته و بعد از صاف کردن، کمی روغن را با دو یا سه قاشق آب مرغ مخلوط کرده و روی برنج سفید بریزید.

طرز تهیه ته چین با مرغ

حال قابلمه را روی حرارت ملایم به مدت ۴ دقیقه قرار دهید و بعد از گذشت این زمان دیس مناسبی به جای درب قابلمه روی آن قرار دهید و ته چین را برگردانید و اطمینان داشته باشید که ته چین مرغ شما عالی و بی نظیر خواهد بود.

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

برای تزیین نیز می توانید از روش های به کار برده شده در تزیین کیک مرغ و یا تزیین برنج استفاده نمایید.

تزیین روی ته چین مرغ مجلسی

امیدواریم طرز تهیه ته چین مرغ که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان کدبانو قرار گرفته باشد و با استفاده از این دستور غذایی مطابق میل خود و خانواده گرامی بپزید. از تمامی شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم برای مشاهده دیگر دستورات امتحان شده و عالی برای پخت انواع غذا و دسر و… بر روی آشپزی کلیک نموده و از جدیدترین و کامل ترین دستورات آشپزی مجله هنر در خانه نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید