آموزش دوخت شلوار زنانه راسته و مدل های شلوار زنانه جدید

0

اغلب خانم های هنرمند سعی می کنند با یادگیری هنر خیاطی اقدام به دوخت لباس های مورد نیاز خود و اعضا خانواده نمایند. اگر شما نیز به یادگیری این هنر زیبا علاقه مندید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و در ادامه با آموزش مرحله به مرحله دوخت شلوار زنانه آشنا شوید که این آموزش می تواند راهنمای مناسبی برای شما عزیزان برای دوختن شلوار راسته زنانه باشد و از این طریق شلوارهایی زیبا و شیک برای خود تهیه نمایید.

آموزش کامل دوخت شلوار زنانه با الگو :

در مباحث قبل مجله هنر در خانه به معرفی آموزش دوخت سارافون و همچنین ایده هایی برای تزیین لباس پرداختیم که خوشبختانه مورد استقبال بانوان با ذوق و سلیقه قرار گرفت، از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی آموزش دوخت شلوار زنانه که از جمله محبوب ترین و مفیدترین آموزش ها محسوب می گردد بپردازیم.

دوختن شلواز زنانه راسته

برای شروع ابتدا باید الگوی شلوار زنانه را با توجه به سایز بکشید. بدین منظور و برای کشیدن الگوی جلوی شلوار ابتدا باید کادری به اندازه یک چهارم دور باسن و به طول قد شلوار بکشید. حال برای جای زیپ از سمت راست پنج سانت خارج و به خط باسن وصل کنید و سپس به اندازه عرض کادر پایین بیایید و به اندازه یک ششم عرض کادر خارج شوید و سپس به صورت هلالی شکل به خط باسن وصل نمایید. حال از قسمت پایین کادر از دو طرف دو سانتی متر داخل و سمت چپ را به خط باسن و همچنین سمت راست را به یک ششم عرض کادر وصل نمایید. برای تکمیل الگو از پهلو نیز دو سانتی متر داخل و به خط باسن متصل کنید. حال الگوی قسمت جلوی شلوار آماده است.

برای تهیه الگوی پشت شلوار مثل مرحله قبل باید کادر بکشید با این تفاوت که کادر را به اندازه یک چهارم دور باسن بزرگ به اضافه ۱٫۵ و به طول قد شلوار می کشیم. سپس با اندازه عرض کادر پایین آمده و قد فاق را رسم کنید، برای گشادی فاق به اندازه دو برابر یک ششم عرض کادر جلو را خارج کنید و سپس به دو سانت داخل شوید و از قسمت پشت به صور هلالی متصل نمایید. حال باید از این خط سه سه و نیم سانتی متر بالا رفته و سپس حدود دو سانتی متر داخل شده و از قسمت پهلو وصل نمایید. حال از پایین کادر پهلو دو سانتی متر داخل و به خط باسن متصل کنید. و از سمت وسط پشت نصف شلوار را علامت بزنید و یک و نیم سانت خارج شوید و سپس از لبه پایینی کادر به این نقطه متصل شوید.  بدین صورت الگوی پشت شلوار تکمیل می شود. در تصویر زیر الگوی تهیه شده را مشاهده می فرمایید.

الگوی شلوار زنانه راسته

حال الگوهای تهیه شده را روی پارچه اصلی منتقل نموده و برش بزنید و سپس با استفاده از چرخ خیاطی اقدام به دوخت شلوار زنانه راسته نمایید.

دوخت شلوار زنانه

مدل شلوار زنانه :

حال که با روشی کامل و عالی برای دوخت شلوار راسته آشنا شدید، به ارائه مدل های شلوار زنانه که با این روش دوخته می شوند می پردازیم که هر یک از این مدل های زیبا می توانند الگویی برای شما بانوان شیک پوش باشند و ضمن آشنایی با جدیدترین مدل ها، بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

دوخت شلوار راسته دوخت شلوار زنانه الگوی شلوار زنانه جدید دوختن شلوار با الگو آموزش دوخت شلوار پارچه ایدوخت شلوار پارچه ای

امیدواریم از مشاهده آموزش دوخت شلوار زنانه و همچنین مدل های جدید و متنوع انواع شلوار زنانه لذت برده باشید و نهایت استفاده را از نکات و مطالب ارائه شده ببرید. شما دوستان هنرمند همچنین می توانید با کلیک بر روی خیاطی و مراجعه به این بخش از دیگر آموزش های خیاطی جدید و مفید و همچنین مدل های زیبای انواع لباس دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید