طرز تهیه سوپ جو پرک خوشمزه و مقوی و عکس های تزیین سوپ جو

0

سوپ جو از جمله غذاهای مقوی و خوش طعمی است که می توان از آن به عنوان غذای اصلی و یا پیش غذا استفاده نمود. همچنین سوپ جو انتخاب مناسبی برای افطار است که طرفداران زیادی نیز دارد، از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه سوپ جو بپردازیم که از جمله بهترین دستورات برای پخت سوپ جو محسوب می گردد. پس تا پایان همراه ما باشید و از این دستور پخت عالی برای تهیه سوپ جو پرک نهایت استفاده را ببرید.

سوپ جو را می توان بدون شیر نیز پخت که در دستور آن مقدار کمی رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، اما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه سوپ جو پرک با شیر را آموزش دهیم که از جمله پرطرفدارترین سوپ ها محسوب می گردد. انواع مختلف سوپ و آش رشته از جمله غذاهای محبوب محسوب می گردند که طعم دلپذیری دارند.

آموزش پخت سوپ جو

مواد لازم برای پخت سوپ جو :

جو پرک : یک پیمانه

مرغ : چند تکه به دلخواه

هویج : ۲ عدد بزرگ

قارچ خرد شده : نصف پیمانه

شیر : سه لیوان

پیاز : یک عدد بزرگ

کره : دو قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده : نصف پیمانه

آرد سفید : سه قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ جو با شیر :

برای پخت سوپ جو با شیر ابتدا پیاز را خرد نموده و با روغن و تکه های مرغ کمی تفت دهید. سپس کمی آب به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا مرغ نیم پز شود.

طرز تهیه سوپ جو

سپس هویج ها را نگینی خرد کرده و به قابلمه سوپ اضافه کنید. بعد از اینکه هویج نیم پز شد، جو پرک را نیز اضافه نمایید.

طرز تهیه سوپ با هویج

قارچ های خرد شده را نیز با کمی روغن یا کره تفت دهید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

تفت دادن قارچ برای سوپ جو

حال در ظرفی جداگانه آرد را کمی تفت داده و کره را اضافه نمایید، سپس شیر گرم را به آن اضافه نمایید و مدام هم بزنید تا بجوشد و غلیظ شود. (در صورت تمایل به استفاده از خامه می توانید در این مرحله خامه را به شیر اضافه کنید و سپس شعله را خاموش کنید)

پخت سوپ با شیر و خامه

حال شیر غلیظ شده را به سوپ اضافه نمایید و هم بزنید و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید. در واقع شیر را نیم ساعت آخر به سوپ اضافه می کنیم.

پخت سوپ با شیر و خامه

اواخر پخت می توانید مقداری جعفری خرد شده نیز به سوپ اضافه کنید

جعفری خرده شده برای سوپطرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه

سپس سوپ را در ظرف مناسب کشیده و به تزیین سوپ جو با جعفری، برش های قارچ و… بپردازید.

طرز تهیه سوپ

امیدواریم طرز تهیه سوپ جو که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما کدبانوهای عزیز قرار گرفته باشد. شما دوستان گرامی همچنین می توانید در بخش آشپزی هنر در خانه با دیگر آموزش های جدید و دستورات امتحان شده برای پخت انواع غذاها و دسر های خوشمزه و عالی آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید