طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی رنگی و شکلاتی خوشمزه

0

شیرینی ماکارون نوعی شیرینی فرانسوی بسیار خوشمزه است که با سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می گردد. این شیرینی عالی و خوشمزه انتخاب مناسبی به عنوان شیرینی عید است و همچنین می تواند شیرینی محبوب کودکان نیز باشد. از این رو در این مطلب به ارائه طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی با دستور پخت آسان و راحت می پردازیم که با استفاده از این آموزش و همچنین دقت و کسب تجربه می توانید اقدام به تهیه شیرینی ماکارون های بسیار خوشمزه و عالی نمایید. تا پایان همراه ما بوده و از این دستور پخت شیرینی ماکارون نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه شیرینی ماکارون که در این مطلب به ارائه آن می پردازیم به دلیل استفاده از رنگ های زیبا و متنوع و همچنین راحت و آسان بودن، از جمله دستورات بسیار عالی برای پخت شیرینی محسوب می گردد که با استفاده از آن می توانید شیرینی ماکارون خوشمزه ایی تهیه نمایید. این شیرینی را می توان همچون شیرینی مربایی و شیرینی برنجی برای عید نوروز تهیه نمود و از این طریق پذیرایی عالی و ویژه ایی از مهمان ها داشت.

طرز تهیه شیرینی ماکارون

مواد لازم برای پخت شیرینی ماکارون :

  • سفیده تخم مرغ : ۳ عدد بزرگ (حدود ۹۰ گرم)
  • شکر دانه ریز : یک چهارم پیمانه
  • پودر شکر : یک و نیم پیمانه
  • بادام پودر شده : یک پیمانه
  • رنگ خوراکی : به میزان دلخواه
  • کرم تارتار : یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی ماکارون خوشمزه :

برای شروع پخت شیرینی ماکارون ابتدا بادام ها و شکر را پودر نموده و الک کنید. توجه داشته باشید که برای نتیجه گیری بهتر در پخت شیرینی ماکارون باید پودر بادام و پودر شکر نرم و یکدستی داشته باشید.

آموزش پخت شیرینی ماکارونالک کردن پودر بادام و شکر برای شیرینی ماکارون

حال در ظرفی جداگانه سفیده های تخم مرغ را ابتدا با دور کند هم بزنید، کرم تارتار را اضافه نموده و به تدریج دور همزن را افزایش دهید و همزمان شکر دانه ریز را به صورت مرحله به مرحله اضافه نموده و همچنان هم بزنید تا سفیده، به حالت نرم و پفکی برسد.

آموزش شیرینی ماکارون

حال مخلوط پودر بادام و پودر شکر الک شده را به آرامی اضافه نموده و با لیسک هم بزنید. توجه داشته باشید که نباید پف مواد بخوابد.

پخت شیرینی ماکاروندرست کردن شیرینی ماکارون خوشمزه

در این مرحله رنگ خوراکی و اسانس دلخواه را اضافه نموده و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود. مواد به دست آمده را درون قیف بریزید. حال کف سینی فر ر ا با سیلیکون و یا کاغذ روغنی مرغوب بپوشانید و از مواد شیرینی با فاصله روی آن بریزید. سپس سینی را دو بار به آرامی روی میز بزنید تا حباب های ایجاد شده در مواد شیرینی از بین بروند، سپس سینی را حدود بیست دقیقه در محیط قرار دهید، بعد از گذشت این زمان در صورتی که به شیرینی ها دست بزنید نباید مواد به دست شما بچسبد، بعد سینی را در فر که با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد از قبل گرم نموده اید بگذارید.

مراحل پخت شیرینی ماکارون

حدود ۱۶ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا شیرینی ها به خوبی پف کرده و بپزد. بعد از خارج کردن سینی از فر آن را روی پنجره توری قرار دهید تا خنک شود و بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می توانید شیرینی ها را جدا نمایید.

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

حال دو عدد از شیرینی ها را برداشته، کنار هم قرار داده و میان آنها را با مواد دلخواه از جمله باترکریم، خامه، کرم کره ای، مربا و… پر نمایید. شیرینی شما آماده سرو می باشد.

آموزش باترکریم برای شیرینی ماکارونطرز پخت شیرینی ماکارون در منزل

در صورت تمایل به تهیه شیرینی ماکارون شکلاتی می توانید در تهیه مواد به جای رنگ خوراکی از کاکائو استفاده نمایید و برای مواد میانی نیز، از گاناش که ترکیبی از شکلات تخته ایی ذوب شده و خامه می باشد استفاده کنید.

شیرینی ماکارون شکلاتی

نکات مهم برای درست کردن شیرینی ماکارون :

  • بهتر است سفیده و زرده تخم مرغ از چند روز قبل از یکدیگر جدا شوند و در یخچال بمانند تا آب اضافه آن گرفته شود.
  • برای پخت این نوع شیرینی نیز، باید سفیده ها را یک ربع قبل از هم زدن از یخچال خارج نمایید.
  • حتما از رنگ خوراکی ژله ایی استفاده کنید زیرا رنگ های مایع باعث خراب شدن این نوع شیرینی می شود.
  • در صورت نیاز بعد از ریختن مواد شیرینی در سینی، آنها را با قاشق یا چاقو صاف و یکدست نمایید.
  • دمای بیش از اندازه فر باعث ترک خوردن شیرینی ها می گردد با توجه به نوع فر مناسب ترین دما را انتخاب کنید.
  • برای نتیجه گیری بهتر از بادام بدون پوست و بدون رطوبت و کاملا خشک استفاده کنید.
  • از مخلوط کردن بیش از حد سفیده تخم مرغ و پودر بادام بپرهیزید زیر باعث می شود شیرینی شما به خوبی پف نکند.

توجه داشته باشید که دستور پخت شیرینی ماکارون تا حدودی شبیه به طرز تهیه شیرینی مرنگ است، با این تفاوت که در این دستور از پودر بادام نیز استفاده می شود. در هر صورت این شیرینی فرانسوی انتخاب مناسبی برای دوستداران شیرینی های بسیار شیرین و خوشمزه است.

شیرینی ماکارون برای عید نوروز

با مراحل پخت و طرز تهیه شیرینی ماکارون بسیار خوشمزه و عالی آشنا شدید، امیدواریم بتوانید با استفاده از این دستور فوق العاده، اقدام به پخت شیرینی نموده و از طعم و مزه شیرینی های خانگی لذت ببرید. شما دوستان هنرمند و کدبانو همچنین می توانید با کلیک بر روی شیرینی عید و مراجعه به این صفحه با دیگر دستورات عالی و امتحان شده برای پخت انواع شیرینی های عید آشنا شده و از این طریق بهترین طعم و مزه ها را امتحان کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید