طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و خوشمزه + تزیین کیک شکلاتی

0

آموزش پخت و طرز تهیه کیک شکلاتی با روشی ساده و در عین حال خوشمزه و عالی را در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این دستور پخت می توانید به راختی در منزل به پخت کیک شکلاتی برای تولد و مهمانی های مختلف بپردازید. همچنین به ارائه روش هایی برای تزیین کیک شکلاتی می پزدازیم که با استفاده از این روش های می توانید کیک خود را بعد از پخت به بهترین شکل تزیین نمایید. تا پایان همراه ما باشید.

آموزش مرحله به مرحله پخت و طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه :

کیک شکلاتی را می توان یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعمی دانست که طرفداران زیادی نیز دارد. در این راستا ما نیز در این مطلب به ارائه روش پخت و طرز تهیه کیک شکلاتی می پردازیم که می تواند بهترین انتخاب برای مهمانی های عصرانه شما و جشن  تولد ها باشد. در مباحث قبل طرز تهیه کیک یزدی و آموزش پخت کیک ساده را مطرح نمودیم که مورد توجه شما دوستان کدبانو و هنرمند واقع شد. در ادامه با دستور پخت کیک شکلاتی در خدمت شما هستیم با این امید که این کیک را نیز پخته و از طعم و بافت بی نظیر آن لذت ببرید.

کیک شکلاتی ساده و خوشمزه

مواد لازم برای پخت کیک شکلاتی:

تخم مرغ : شش عدد متوسط
شیر : نصف پیمانه
شکر : دویست و پنجاه گرمآرد : دویست گرم
روغن : سه چهارم پیمانه
کاکائو : چهار قاشق سوپ خوری
وانیل : نصف قاشق چای خوری
بکینگ پودر : دو قاشق چای خوری
* توجه داشته باشید که به جای پودر کاکائو می توان از نسکافه و یا شکلات تخته ایی ذوب شده به روش بن ماری نیز استفاده نمود.

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی :

برای شروع آرد وانیل بکینگ پودر و کاکائو را در ظرفی مخلوط نمایید. هدف مخلوط کردن مواد خشک به جز شکر با هم می باشد. سپس تخم مرغ های را در ظرفی دیگر شکسته و مقداری هم می زنیم و بعد شیر، روغن و شکر را اضافه نموده و خوب مخلوط می کنیم. بعد از اطمینان از یدست شدن مواد، مخلوط آرد را به این ظرف اضافه نموده و با همزن حدود پنج دقیقه می زینیم تا کاملا مخلوط گردند.حال قالب کیک را چرب نموده و سطح آن را آرد پاشی کنید. سپس مواد آماده را داخل قالب ریخته و آن را به مدت ۴۰ تا ۶۰ دقیقه ( با توجه به نوع فر ) در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است قرار دهید. کیک را بعد از گذشت این زمان از فر خارج نموده و بعد از خنک شدن با خامه یا شکلات تزیین نمایید.

پخت کیک شکلاتی در منزل

تزیین کیک شکلاتی :

با نحوه صحیح پخت کیک شکلاتی آشنا شدید، در این بخش به معرفی بهترین ایده ها برای تزیین کیک می پردازیم که با استفاده از این روش ها می توانید به راحتی کیک را که با دستور بالا پختید، تزیین نمایید. در ادامه نمونه هایی از تزیین زیبای کیک شکلاتی را ملاحظه نمایید.

تزیین کیک شکلاتی زبرا طرز تهیه کیک شکلاتی آموزش پخت کیک شکلاتی تزیین زیبای کیک شکلاتی پخت کیک شکلاتی آموزش پخت کیک شکلاتی کیک شکلاتی خوشمزه و عالی کیک شکلاتی ساده و خوشمزه تزیین روی کیک شکلاتی آموزش پخت کیک شکلاتیتزیین جدید و زیبای کیک شکلاتی

امیدواریم آموزش پخت و طرز تهیه کیک شکلاتی که در این مطلب ارائه دادیم، مورد توجه شما دوستان هنرمند واقع شده باشد، از شما عزیزان دعوت می نماییم برای مشاهده دستورات آشپزی مربوط به انواع کیک ها و شیرینی ها به بخش پخت کیک مراجعه نموده و از بهترین دستورات و آموزش ها در این زمینه دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید