طرز تهیه حلیم گندم با گوشت گوسفند یا گوساله

0

طرز تهیه حلیم گندم یکی از دستورهای آشپزی عالی و فوق العاده است که اغلب کدانوهای باسیلقه ایرانی علاقه خاصی به یادگیری آن دارند. بر این اساس تصمیم گرفتیم در این مطلب به ارائه آموزش پخت حلیم گوشت که یکی از غذاهای خوش طعم و عالی است بپردازیم. شما را به نحوه صحیح پخت این غذا آشنا نماییم. در ادامه همراه ما باشید و از این دستور آشپزی فوق العاده استفاده نمایید.

طرز تهیه حلیم گوشت و گندم + تزیین حلیم :

انچه که در دستور آشپزی و طرز تهیه حلیم گوشت اهمیت فوق العاده ایی دارد صبر و حوصله است که منجر به تهیه غذایی عالی و خوش طعم می شود. حلیم می تواند مناسب ترین غذا برای وعده های غذایی فصل زمستان باشد و همچنین غذایی مناسب به عنوان صبحانه است. حلیم را می توان با گوشت گوسفند، گوساله و یا مرغ تهیه نمود که در این مطلب به ارائه آموزش پخت حلیم با گوشت قرمز می پردازیم.

آموزش پخت حلیم

مواد لازم برای تهیه حلیم :

گوشت : ۳۰۰ گرم

گندم : ۳۰۰ گرم

پیاز : یک عدد

زردچوبه : نصف قاشق چای خوری

نمک : یک قاشق چای خوری

آب : ۱۰ لیوان

روغن یا کره : به مقدار لازم

شکر و دارچین : به مقدار لازم

طرز تهیه حلیم :

برای تهیه حلیم بهتر است از گندم پوست کنده استفاده نمایید، اما در صورتی که این نوع گندم را در دسترس نداشتید می توانید گندم ها را بعد از جوشاندن از صافی رد نمایید تا پوست آن جدا شود.

در اولین مرحله از تهیه حلیم، گندم را به مدت ۶ یا ۷ ساعت در آب خیس کنید. سپس گوشت را به همراه دو لیوان آب و یک پیاز تکه شده و همچنین مقداری زردچوبه در قابلمه ایی ریخته و بگذارید تا گوشت کاملا بپزد و سپس آن را ریش ریش یا خرد نمایید.

حال گندم را با یک لیتر آب با شعله ملایم بچوشانید، توجه داشته باشید که گندم باید آنقدر بجوشد تا کاملا له شود. البته لازم است که هر چند دقیقه آن را هم بزنید تا ته نگیرد. گندمی را که کاملا نرم شده است و به صورت پوره در آمده با گوشتی که از قبل آماده نموده اید مخلوط کنید و اجازه دهید که با حرارت ملایم بپزد و غلیظ شود. در این فاصله آن را هم بزنید و مراقب باشید که ته نگیرد وقتی به غلظت کافی رسید آن را از روی حرارت بردارید.

پخت حلیم

تزیین حلیم :

بعد از کشیدن حلیم در ظرف می توانید روی ان را با دارچین، کره و حتی مخلوط شکر و دارچین تزیین نمایید. نوع ماده خوراکی برای تزیین به ذائقه شما بستگی دارد و کاملا سلیقه ایی است. تصاویر زیر می توانند ایده جالبی برای تزیین غذا شما باشند.

طرز تهیه حلیم گوشتطرز تهیه حلیم گندمتزیین حلیم گندمآموزش تهیه حلیم

امیدواریم با استفاده از آموزش ارائه شده در زمینه طرز تهیه حلیم بتوانید در منزل و به راحتی حلیم خوشمزه ایی را تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. پیشنهاد می کنیم از دیگر دستورات و آموزش های جدید و خاص در بخش آشپزی دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید