طرز تهیه خامه کیک قنادی برای تزیین کیک تولد در منزل

9

آموزش طرز تهیه خامه کیک تولد با دو روش مجزا و امتحان شده برای تزیین کیک تولد خانگی با خامه را در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این آموزش کامل می توانید به تهیه خامه کیک خانگی پرداخته و کیک هایی را که در منزل می پزید با استفاده از خامه قنادی خوشمزه و خوش فرم تزیین نمایید. در ادامه با این دو دستور تهیه خامه همراه ما باشید و از نکات مطرح شده نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه خامه کیک تولد خانگی با روش های آسان و امتحان شده :

طرز تهیه خامه کیک قنادی در منزل این امکان را به وجود می آورد که به راحتی خامه کیک دلخواه و مورد پسند خود را تهیه نمایید و با استفاده از آن انواع کیک خانگی را که برای مناسبت های مختلف از جمله تولد، سالگرد ازدواج و جشن های دیگر تهیه نموده اید، به بهترین شکل تزیین نمایید. در ادامه دو روش مجزا برای تهیه خامه کیک را مشاهده می فرمایید که هر دو روش نتیجه بخش و مفید می باشند و برای تزیین کیک تولد و دیگر مناسبت ها می توانید از این مدل خامه ها استفاده نمایید.

کسک ساده تزیین شده با خامه

 مواد لازم برای تهیه خامه کیک قنادی :

خامه پاستوریزه صبحانه : ۲ پاکت

شکر : صد گرم

عصاره یا اسانس وانیل : کمی

طرز تهیه خامه قنادی :

ابتدا ظرفی مناسب انتخاب نموده و به مدت چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا ظرف کاملا سرد شود. سپس پاکت خامه پاستوریزه را باز کرده و آب آن را خارج نمایید. و خامه را داخل ظرف بریزید و شکر را نیز اضافه نموده و برای چند ثانیه با چنگال هم بزنید.

طرز تهیه خامه کیکطرز تهیه خامه فرم گرفته

سپس درب ظرف را محکم بسته به مدت بیست و پنج دقیقه داخل فریزر قرار دهید. بعد از گذشت این زمان خامه را از یخچال خارج نموده و به سمت داخل آن را به آرامی با چنگال هم بزنید و دوباره ظرف حاوی خامه را در فریزر قرار دیهد. بهتر است این کار را چند دفعه انجام دهید تا خامه شما به شکل تصویر زیر درآید. ممکن است بعد از یک دفعه هم زدن و یا حتی تا چهار دفعه بعد خامه آماه شود.

طرز تهیه خامه قنادیـموزش تهیه خامه فرم گرفته

در این مرحله در صورت دلخواه مقداری اسانس وانیل اضافه نموده و بعد از یکبار هم زدن با چنگال که خامه از حالت یخ زدگی خارج شود آن را با دور تند همزن بزنید. این هم زدن با توجه به دمای محیط بین نیم ساعت تا یک ساعت و نیم متغیر است، اما آنچه اهمیت دارد این است که تا زمانی هم زدن را ادامه دهید که اگر ظرف خامه را سرو ته کردید خامه درون ظرف ثابت بماند. خامه کیک شما آماده است از آن برای تزیین انواع کیک و شیرینی و همچنین تزیین کاپ کیک استفاده نمایید.

طرز تهیه خامه در منزلطرز تهیه خامه قنادی در منزلنحوه هم زدن خامه فرم گرفتهآموزش فرم دادن خامه

نکات مهم در تهیه خامه کیک با خامه پاستوریزه :

  • یکی از مهم ترین نکات این است که باید این مدل خامه را در محیط سرد تهیه نمایید. بهترین مکان در روزهای سرد، بیرون از منزل و در هوای تابستانی جلوی باد کولر است.
  • نکته قاب توجه دیگر این است که حجم این خامه بعد از آماده شدن و فرم گرفتن حدود شش برابر می شود. پس بهتر است از ابتدا ظرفی مناسب تهیه نمایید.
  • بهترین ظرف برای تهیه این نوع ظرف پیرکس درب دار است که به راحتی می توان در آن خامه فرم گرفته پفی و خوشمزه ایی تهیه نمود.

مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته خانگی :

علاوه بر روش ذکر شده در بالا برای تهیه خامه که در آن از خامه پاستوریزه استفاده می شد، می توانید با استفاده از مواد دیگری نیز خامه فرم گرفته برای روی کیک ساده را تهیه نمایید. در ادامه مواد لازم برای این نوع خامه کیک را ارائه می دهیم که همانطور که مشاهده می فرمایید این نوع خامه از لحاظ هزینه نسبت به خامه عنوان شده در بالا، به صرفه تر است.

شکر : سه چهارم پیمانه

سفیده تخم مرغ : سه عدد متوسط

اسانس وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

آب : یک سوم فنجان

نمک ک یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه خامه کیک قنادی در منزل

طرز تهیه خامه کیک خانگی :

در این روش ابتدا سفیده تخم مرغ را در ظرف مناسبی کمی هم بزنید تا یکدست شود. بهتر است از ظرف پیرکس استفاده نمایید و یا ظرفی را انتخاب کنید که در مقابل حرارت مقاوم باشد. بعد از اینکه سفیده تخم مرغ یکدست شد، آب، شکر و نمک را به آن اضافه نمایید و آن را به مدت سه یا چهار دقیقه بر روی قابلمه آبی که در حال جوش است قرار دهید تا شکر به روش بن ماری  درون مخلوط حل گردد. در این مرحله مواد را با همزن برقی بزنید. توجه داشته باشیدکه حجم مواد بعد از هم خوردن بیشتر می شود، پس در صورتی که ظرف شما دارای ابعاد کوچک است، آن را به ظرفی بزرگتر منتقل نمایید. بعد از گذشت چند دقیقه از هم زدن مشاهده خواهید نمود که خامه شما فرم می گرد و حالت براق و سفت پیدا می کند. در این مرحله در صورت دلخواه می توانید اسانس وانیل را اضافه نموده و یکبار دیگر با دور کند خامه را هم بزنید. خامه فرم گرفته شما آماده است می توانید از آن برای تزیین روی کیک هیا خانگی استفاده نمایید.

طرز تهیه خامه در منزلطرز تهیه خامه قنادیخامه فرم گرفته برای تزیین کیک

تزیین کیک با خامه :

در این بخش از شما دعوت می کنیم چند نمونه تزیین کیک با خامه فرم گرفته جدید و زیبا را مشاهده فرمایید که می توانید با ایده گرفتن از این مدل های زیبا، کیک های خود را به بهترین شکل تزیین نمایید. الته توجه دشاته باشید که در کنار خامه می توانید از خمیر فوندانت نیز برای تزیین کیک های مختلف استفاده نمایید و از این طریق زیبایی بیشتری به کیک خود ببخشید.

آموزش تزیین کیک با خامهآموزش تزیین کیک با خامه فرم گرفتهتزیین روی کیک با خامه فرم گرفتهتزیین کیک خانگی با خامه فرم گرفتهتزیین کیک ساده با خامهتزیین جدید کیک با خامهتزیینات جدید کیک با خامهتزیین کیک با خامه و توت فرنگیتزیین کیک تولد ساده با خامهتزیین کیک با شکوفه های خامه

امیدواریم از طرز تهیه خامه کیک خانگی لذت برده باشید و با استفاده از یکی از روش های مطرح شده، خامه فرم گرفته را برای تزیین کیک در منزل تهیه نمایید و از هنر دست خود در تهیه خامه قنادی لذت ببرید.

اشتراک گذاری

۹ دیدگاه

  1. سلام من باهمین روش درست کردم رنگش و فرمش عالیه فقط یکم نمکش زیاده حس میکنم شوره میخواستم ببینم راهی نداره ک شوریش کم بشع؟؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز احتمالا مقدار بیشتری از دستور تهیه خامه فرم گرفته، نمک استفاده کردید که خامه شما شور شده است. بهتر است میزان دقیق مواد را رعایت کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

  2. من یه بار درست کردم باتخم مرغ خیلی خوب فرم گرفت اصلا هم بوی تخم مرغ نمیداد ولی ترسیدم بریزم روی کیک تخم مرغ کیکمو خراب کنه مریض بشیم

یک نظر دهید