طرز تهیه شیرینی قطاب خانگی مخصوص عید نوروز

0

در این مطلب به آموزش تهیه شیرینی قطاب خانگی مخصوص عید نوروز می پردازیم که با استفاده از این دستور پخت می توانید بدون نیاز به فر این شیرینی خوشمزه را برای عید نوروز و پذیرایی از مهمان ها تهیه نمایید. در ادامه با آموزش کامل و مرحله به مرجله پخت شیرینی قطاب خوش طعم و عالی همراه ما باشید.

آموزش پخت شیرینی قطاب خانگی یزدی :

شیرینی قطاب خانگی که در اصل مخصوص یزد می باشد یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین شیرینی هاست که در این مطلب قصد داریم با ارائه دستور کامل پخت این شیرینی خوشمزه شما را در جهت تهیه شیرینی قطاب در خانه یاری نماییم. قبل از شروع آموزش مواد لازم را برای تهیه این شیرینی مشاهده فرمایید.

شیرینی قطاب

مواد لازم برای خمیر شیرینی قطاب :

آرد : سه پیمانه

ماست : نصف  پیمانه

کره : صد گرم

تخم مرغ : یک عدد

بکینگ پودر : یک قاشق مربا خوری

مواد داخل قطاب یزدی :

شکر : یک پیمانه

پودر گردو : یک پیمانه

پودر دارچین : یک قاشق غذاخوری

پودر هل : نصف قاشق چای خوری

پودر پسته و پودر قند برای تزیین

شیرینی قطاب یزذی

طرز تهیه خمیر شیرینی قطاب خانگی :

برای تهیه خمیر شیرینی قطاب ابتدا کره نرم شده و نصف پیمانه شکر را با هم مخلوط کرده و سپس تخم مرغ و ماست را نیز اضافه نمایید و با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس آرد را الک نمایید و با بکینگ پودر مخلوط کنید و کم کم به مخلوطی که آماده نموده اید اضافه کنید. توجه داشته باشید که آرد را به اندازه ایی اضافه کنید که میر به دست نچسبد. در این مرحله خمیر را درون کاسه ای که از قبل چرب نموده اید قرار دهید و سروی کاسه را با پارچه ایی تمیز بپوشانید و حدود یک ساعت در محلی گرم قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

شیرینی قطاب عید

آموزش پخت شیرینی قطاب خانگی :

در این مرحله از تهیه شیرینی مواد خشک را  به مقدار ذکر شده مخلوط نمایید. خمیر را روی سطح آرد پاشی شده به قطر نیم سانتی متر باز کنید و به صورت دایره قالب بزنید.

شیرینی قطاب یزد

مواد خشک را که آماده نموده اید با یک قاشق مرباخوری در قسمت میانی و وسط خمیر بگذارید و با انگشت خود را با اب خیس نموده و لبه خمیر را مرطوب کنید تا موقع سرخ نمودن خمیر باز نشود و فرم کلی آن بهم نریزد.

Sweets recipe (7)

شیرینی قطاب

لبه های کار را با چنگال فشار دهید تا ضمن اینکه مدل زیبایی پیدا می کند، نسبت به باز شدن خمیر نیز مقاوم تر می شود.

شیرینی قطاب خانگی

شیرینی قطاب یزدی

تمامی خمیر ها را به روش بالا ببندید و سپس آنها را در روغن داغ شده سرخ نمایید. در صورت نیاز شیرینی را برگردانید تا هر دو طرف آن سرخ شود.

شیرینی قطاب

سپس قطاب ها را بعد از سرخ شدن از روغن خارج نموده و بر روی سینی که با دستمال کاغذی پوشانده شده است قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

قطاب خانگی

تهیه شیرینی قطاب

در این مرحله از پخت شیرینی قطاب، سطح شیرینی ها را با پودر قند و پودر پسته تزیین نمایید و سپس این شیرینی خوشمزه را در کنار سایر شیرینی های خانگی از جمله شیرینی نخودچی و شیرینی کشمشی و دیگر شیرینی ها که برای عید تهیه نموده اید، نوش جان نمایید.

شیرینی قطاب خانگی

طرز تهیه شیرینی قطاب

شیرینی قطاب

شیرینی قطاب عید

با آموزش کامل پخت شیرینی قطاب خانگی آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از این آموزش زیبا و جالب شیرینی های خوشمزه ایی بپزید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش شیرینی عید از دیگر دستور پخت ها مناسب عید نوروز استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید