طرز تهیه خورش مرغ مجلسی با روشی ساده و طعم عالی

4

دستور پخت و طرز تهیه خورش مرغ را برای مهمانی ها و مجالس مختلف در این مقاله ملاحظه می فرمایید و با نحوه صحیح تهیه این غذای عالی آشنا می شوید. خورش مرغ یکی از پرکاربردترین و خوشمزه ترین خورش هاست که اغلب طرفدارهای زیادی دارد و افراد مختلف طعم و مزه آن را می پسندند و این غذای خوش طعم و عالی تهیه می نمایند. در ادامه مطلب با نحوه صحیح پخت خورش مرغ در منزل همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش مرغ خوشمزه و خوش طعم در منزل :

یکی از خورش های خوشمزه و عالی که اغلب ما بارها آن را تجربه نموده ایم خورش مرغ است که به راحتی و خیلی سریع آماده می شود و اغلب برای مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. بر همین اساس در این مطلب طرز تهیه خورش مرغ را به طور کامل و مرحله به مرحله قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

خورش مرغ

مواد لازم برای تهیه خورش مرغ :

مرغ تکه شده : یک عدد

پیاز : یک عدد بزرگ

روغن : به مقدار کافی برای سرخ کردن

نمک و فلفل : به اندازه لازم

دارچین : یک قاشق چای خوری

سس یا رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری

آبیمو : دو قاشق غذاخوری

سیب زمینی برای تزیین به مقدار دلخواه

هویج : یک عدد

فلفل دلمه ای : در صورت دلخواه یک عدد

طرز تهیه خورش مرغ مجسی :

برای شروع پخت خورش مرغ ابتدا مرغ را با دو لیوان آب داخل قابلمه روی حرارت بگذارید و بعد از اینکه چند جوش زد و سطح آی را کف تیره گرفت. کف را برداشته و آب را خالی نمایید و در قابلمه ایی دیگر، پیاز را خرد نموده و با کمی روغن تفت دهید سپس مرغ ها را اضافه نمایید بعد از کمی تفت دادن فلفل دلمه ایی ها را حلقه حلقه نموده و هویج ها را نیز خرد کنید و روی مرغ قرار دهید. در این مرحله ادویه و رب را اضافه نمایید و مقدار کافی آب جوشیده روی مرغ ها بریزید و درب قابلمه را گذاشته تا خورش خوب جابیفتد و مرغ ها بپزند. در مراحل آخر می توانید دو قاشق آبلیمو نیز به خورش اضافه نمایید تا طعمی بهتری داشته باشد. بعد از اطمینان از پخت خورش که حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد، در ظرفی جداگانه سیب زمینی های خلال شده را سرخ نمایید و برای تزیین خورش از آن استفاده نمایید.

تزیین خورش مرغ

تزیین خورش مرغ مجلسی با ایده های خلاقانه :

بعد از پخت خورش مرغ، آن را در ظرف های مناسب کشیده و به بهترین شکل تزیین نمایید و سپس سرو کنید. تصاویر زیر نمونه های جدید و مختلفی از انواع تزیین خورش مرغ را نشان می دهد که هر یک از این مدل های زیبا می توانند ایده مناسبی برای انجام تزیینات شما باشند.

تزیین خورش مرغ

طرز تهیه خورش مرغ

پخت مرغ

Chicken stew recipe (5)

پخت خورشت مرغ

طرز تهیه خورش مرغ

امیدواریم با استفاده از این دستور پخت و طرز تهیه خورش مرغ بهترین و خوشمزه ترین خورش را بپزید و با آن از مهمان ها پذیرایی نمایید. پیشنهاد می کنیم از دیگر مطالب و آموزش ها در بخش آموزش آشپزی دیدن فرمایید. نوش جان

اشتراک گذاری

۴ دیدگاه

  1. خورشت مرغ را چند مدل درست میکنند یکی اینکه کف قابلمه را بایک شاخه کرفس خرد شده یک عدد فلفل دلمه ومقداری پیاز میپوشانند و مرغهای تکه شده را روی آن میچینند و باز رب و زردچوبه و نمک و فلفل زعفران روی مرغ میریزند تا مرغ هم پخته شود هم طعم دار بشود. بیشتر رستورانها و بعضی مجلسها برای راحتی کار این کار را میکنند و روش بعد با همین موادی که گفتم فقط مرغش را سرخ میکنند و سس و آب میریزند و میپزنند. اما من ترجیح میدهم مرغ طعم و بوی زعفران و سرخ شده خودش باشه با فلفل دلمه ایی در مرغ موافق نیستم به سلیقه خودتان میتوانید از فلفل دلمه هم استفاده کنید.

یک نظر دهید