طرز تهیه کیک یزدی خانگی با روشی ساده و خوشمزه

0

پخت کیک یزدی یکی از هنرهای اغلب خانم های ایرانی است که ترجیح می دهند در منزل این نوع کیک خوشمزه را بپزند و به کمک ان از مهمان ها پذیرایی کنند. امروز با آموزش مرحله به مرحلهو اصولی پخت این کیک خوش طعم و عالی به صورت خانگیو در منزل در خدمت شما دوستان عزیز هستم. در ادامه با این آموزش مهیج و جالب همراهم باشید.

نحوه پخت کیک یزدی در منزل:

طرز تهیه کیک یزدی و پخت آن بسیار راحت و دلنشین است و می توان با کمترین امکانات آن را به بهترین شکل تهیه نمود. قبل از پرداختن به چگونگی تهیه این کیک خوشمزه، ابتدا وسایل و مواد موردنیاز برای تهیه کیک را معرفی میکنم.

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی :

آرد: ۲۵۲۰ گرم

پودر شکر: ۱۵۰ گرم

تخم مرغ: دو عدد

روغن مایع: ۱۵۰ گرم

گلاب: ۲۰۰ گرم

بیکینگ پودر: یک چهارم ق غ

وانیل: یک دوم ق چ

با این مواد حدود ۱۵ عدد کیک میتوان تهیه نمود، شما با توجه به نیاز مقدار مواد را اضافه یا کم کنید.

کیک یزدی

دستور کامل پخت کیک یزدی :

ابتدا تخم مرغ ها را با وانیل و پودر شکر مخلوط کرده و با همزن می زنیم تا یکدست شود، سپس روغن مایع را به آن اضافه نموده و با همزن خوب می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

طرز تهیه کیک

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرد و نصف آن را به مایه بالا اضافه میکنیم و هم میزنیم و بعد از مخلوط شدن گلاب را اضافه نموده و همچنان با همزن می زنیم تا یکدست شود.

کیک یزدی

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر باقی مانده را اضافه نموده و هم می زنیم. مواد کیک ما آماده س.

طرز تهیه کیک یزدی

کاغذهای مخصوص پخت این شیرینی را که از قبل تهیه نموده اید را داخل قالب قرار دهید و کاغذه ا را از مواد تهیه شده پر کنید. بعد از پر کردن با یک چاقوی چرب و آغشته به روغن مایع، به حالت ضربدری داخل مواد کیک فرو کنید. در صورت تمایل در این مرحله میتوانید روی کیک ها کنجد، خلال بادام و… بریزید.

طرز تهیه کیک

فر را از نیم ساعت قبل با درجه حرارت زیاد روشن میکنیم. قالب ها را درون سینی بچینید و سینی را به مدت ده دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. سپس فر را خاموش کنید و به مدت ۵ دقیقه شعله گریل را روشن کنید تا روی کیک نیز پخته و قهوه ایی شود.

طرز تهیه کیک

کیک ما آماده س. آنها را از قالب جدا نموده و درون ظرف مناسب بچینید تا سرد شود و برای پذیرایی از مهمان اماده باشد.

پخت کیک

پخت کیک

امیدواریم از پخت کیک یزدی در منزل لذت برده باشید و حتما این کیک خوشمزه و خوش طعم را تهیه فرمایید. برای مشاهده آموزش های بیشتر در زمینه پخت و تهاهی انواع کیک و شیرینی به بخش پخت کیک مراجعه فرمایید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید