طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و خوش رنگ به همراه تصاویر

0

مربای توت فرنگی از مربای خوش طعم و خوشمزه است که اغلب خانم های خونه دار و فصل تابستون اونو آماده می کنن. این مربای خوشمزه طرفدارهای زیادی داره و اکثر افراد طعم اون ودوستدارن، علاوه بر مزه جالبف ظاهر زیبایی هم داره که نمای قشنگی به سفره صبحونه میده. در ادامه طرز تهیه این مربای خوشمزه را مشاهده فرمایید.

آموزش پخت مربای توت فرنگی در منزل:

مربای توت فرنگی مربای لذیذ و خوشمزه ایی است که میتوانید آن را به مقدار زیاد تهیه و برای مدت طولانی در یخچال نگه داری کنید. ولی در صورتی که اولین بار است که اقدام به تهیه این مربا می کنید، پیشنهاد میکنم مقدار کمتری تهیه کنید و بعد از اطمینان از نوع پخت و طعم اون، مربا رو در مقدار دلخواه تهیه فرمایید. خب حالا بریم سراغ آموزش پخت مربا:

مربا توت فرنگی

مواد لارم برای تهیه مربا توت فرنگی:

توت فرنگی: یک کیلو

شکر: یک کیلو

وانیل: ۱ قاشق چای خوری

مربا توت فرنگی

طرز تهیه مربای توت فرنگی :

برای شروع دم توت فرنگی ها را جدا کنید و آنها را خوب بشویید. بهتر است از توت فرنگی های ریز و رسیده استفاده کنید. بعد از شستشو آنها را درون قالمه لعابی بریزید و لا به لای آن شکر بپاشید و به مدت هشت تا نه ساعت درون یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان و وقتی که به اصطلاح توت فرنگی ها آب انداخت آن را روی حررت ملایم قرار دهید، بعد از جوشیدن ممکن است روی مربا کف کند، کف را یکی دوبار بگیرید. حالا وقتشه که وانیل رو اضافه کنید و بزارید حدود نیم ساعت با حرارت ملایم بپزه تا شربت مربا قوام بیاد. توجه داشته باشید که مربا توت فرنگی هر چه بیشتر بپزه، تیره تر میشه.

مربای توت فرنگی

بعضی از افراد ترجیح میدن از توت فرنگی خرد شده استفاده کنند. برای این مدل مربا نیز از روش بالا استفاده کنید، با این تفاوت که توت فرنگی ها را بعد از شستن خرد کنید و بعد روی آن شکر بپاشید.

طرز تهیه مربا توت فرنگی

مربای توت فرنگی

امیدوارم از آموزش پخت مربای توت فرنگی لذت برده باشید و حتما اونو تهیه کنید. با بقیه مطالب و آموزش ها در بخش آشپزی همراه ما باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید