طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه + نکات مهم

1

نحوه پخت شیرینی کشمشی با دستوری ساده و نکات مهم و کاربردی برای تهیه این شیرینی خوشمزه که میتوانید آنرا به راحتی و با امکانات کم در منزل بپزید و از خوردن این شیرینی خوشمزه و محبوب لذت ببرید. برای مشاهده آموزش کامل پخت این شیرینی در ادامه مطلب همراهم باشید.

آموزش پخت  شیرینی کشمشی خوشمزه:

شیرینی کشمشی از شیرینی های خوش طعم و خوشمزه س که اغلب طعم اونو می پسندن و دوستش دارن. امروز با دستور پختی جدید و متفاوت برای این شیرینی در خدمتتون هستم، قبل از شروهعآموزش مواد لازم رو معرفی میکنم.

آرد: ۵۰۰ گرم

روغن جامد: ۳۰۰ گرم

کشمش ۱۵۰ گرم

تخم مرغ: ۴ عدد

پودر قند: ۴۰۰ گرم

وانیل: به مقدار لازم

خب حالا بریم سراغ دستور پخت، برای پخت شیرینی کشمشی اولین اقدام اینه که روغن رو هم بزنید تا یکدست و نرم شه.

شیرینی کشمشی

حالا پودر قند رو الک کنید و به روغن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل مخلوط و یکدست شه. برای این کار میتونید علاوه بر همزن از چنگال هم استفاده کنید.

شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی

وقتی مخلوط روغن و پودر قند مثل تصویر بالا کاملا یکدست شد، تخم مرغ ها رو دونه دونه بهش اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. (یه تخم مرغ که کامل مخلوط شد تخم مرغ بعدی رو اضافه میکنیم) لا به لای تخم مرغ ها وانیل رو هم به مواد اضافه می کنیم. فقط توجه داشته باشید که وانیل این شیرینی نسبت به بقیه شیرینی ها بیشتره.

شیرینی با کشمش

الان وقتشه که آرد الک شده رو به مخلوطمون اضافه کنیم و هم بزنیم تا غلیظ شه. غلظتش مشابه عکس پایین میشه.

شیرینی با کشمش

شیرینی با کشمش

کشمش ها رو حدود پنج دقیقه در آب خیس کنید و بعد به همان صورت نمدار و خیس به مخلوط اضافه کنید و به آهستگی با قاشق هم بزنید.

شیرینی با کشمش

شیرین عید

کف سینی فر رو با کاغذ روغنی بپوشونید و مواد رو به کمک ماسوره یا قاشق روی کاغذ روغنی بریزید. و بعد داخل فر قرار بدید. حدودا ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ برای این شیرینی کافیه اما بازم بستگی به فر داره.

شیرینی عید

شیرینی عید

شیرینی با کشمش

شیرینی با کشمش

امیدوارم از پخت شیرینی کشمشی لذت برده باشید و شیرینی های خوشمزه ایی بپزید. نوش جان

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

  1. ممنون بابت آموزش خوبتون، من که نهایت استفاده رو بردم امیدوارم بقیه هم این آموزش رو بخونن و این شیرینی خوشمزه رو درست کنند.

یک نظر دهید