آموزش دوخت بالش کودک و تکه دوزی روی بالش + تصاویر

0

بالش کودک یکی از وسایل ضروری برای کودکان و نوزادان عزیزه که مادران در هر مهمونی یا مسافرت مجبورن اونو با خودشون همراه کنن درنتیجه زیبایی این بالش علاوه بر نرم بودن و استاندارد بودنش حایز اهمیته. بیشتر مادران علاقه دارن بالش کودکشون رو به بهترین حالت ها تزیین کنن به طوری که این تزیینات پوست سر بچه رو اذیت نکنه. ما تکه دورزی برای بالش پیشنهاد میکنیم.

تکه دوزی طرح عروسکی بر روی بالش کودک :

ابتدا یه طرح ساده و زیبا برای بالش کودک انتخاب میکنیم و اونو به یه الگوی مناسب برای کارمون تبدیل میکنیم. از تکه پارچه های اضافی که از لطافت اونا مطمئنیم برای طرح عروسکی استفاده میکنیم. بهتره تکه پارچه ها رو در رنگهای شاد و زیبا انتخاب کنیم که زیبایی کارمون بیشتر شه. پارچه ها رو مطابق الگو برش میدیم و بعد شروع به دوخت میکنیم.

بالش کودک

بالش کودک

میتونیم از لایه لباس برای چسبوندن تکه های عروسک استفاده کنیم با این روش تکه ها مرتب تر کنار هم قرار میگیرن و ایست بهتری خواهند داشت. میتونید از پارچه های نمدی هم برای اینکار استفاده کنید که به خاطر ضخامتشون ایست قشنگی خاصی دارند.

بالش کودک

 

بالش کودک

حالا عروسک های پارچه ای کامل شده و میتونیم اونا رو روی پارچه اصلی بذاریم و اطرافش رو با چرخ خیاطی بدوزیم و یا به کمک بست زدن اونها رو محکم کنیم.

بالش کودک

بالش کودک

پارچه ی اصلی برای کل بالش باید نرم ولطیف باشه که پوست بچه حساس و خشک نشه. پارچه رو به دو تکه مساوی با اندازه های دلخواه و مناسب سر بچه تقسیم میکنیم. حالا این دو تکه پارچه رو، رو به پشت قرار میدیم و سه طرف اونو با چرخ خیاطی میدوزیم بعد دوخت روکش رو برعکس میکنیم حالا روکش بالش کودک آماده ست و بعد از این که روکش رو  روی بالش کشیدیم سمت دیگه ی رو کش رو با دست میدوزیم. میتونیم از دکمه یا بندک بجای دوختن قسمت باز روکش استفاده کنیم. میشه برای زیباتر کردن کار دور تادور بالش رو نوار دوزی کنیم.

بالش کودک

امیدوارم که با این آموزش راحت بتونید یه بالش کودک زیبا و متفاوت برای کودکتون تهیه کنید و از هنر دستتون برای تزیین اون استفاده کنید. راستی برای مشاهده مطالب بیشتر حتما سری به بقیه مطالب سایت هنر در خانه بزنید. موفق باشید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید