نحوه پخت شله زرد قالبی و مدل های تزیین شله زرد

1

آموزش پخت شله زرد قالبی برای مهمانی ها و مجالس و تزیین شله زرد با روش های زیبا و جدید بهتون کمک میکنه یه پذیرایی عالی و متفاوت داشته باشید.  برای پخت شله زرد باید به چند تا نکته مهم توجه کنید تا یه شله زرد خوشمزه داشته باشید. با این آموزش کامل و متفاوت در ادامه مطلب همراهم باشید.

آموزش پخت شله زرد قالبی:

از شله زرد قالبی میتونید برای مهمانی ها و مجالس مختلف خصوصا در ماه رمضان و سفره افطار استفاده کنید. قبل از شروع آموزش مواد لازم برای تهیه یه شله زرد خوشمزه رو بهتون معرفی میکنم و بعد میرم سراغ مراحل و نکات مهم برای پخت یک شله زرد عالی.

برنج     یک پیمانه

شله زرد قالبی

شکر     دو پیمانه

شله زرد

گلاب     یک چهارم پیمانه

شله زرد

خلال بادام    نصف پیمانه

شله زرد

آب    به مقدار لازم

زعفران ساییده و حل شده در آب جوش    یک چهارم پیمانه

شله زرد

کره    دو قاشق سوپ خوری

شله زرد

ژلاتین    یک ورق

خلال پسته و دارچین برای تزیین

شله زرد قالبی

خب دوستان گل حالا بریم سراغ نحوه پخت شله زرد قالبی، برای شروع در قابلمه مناسبی، برنج را از شش یا هفت ساعت قبل با مقداری آب (بدون نمک) خیس کنید. خلال بادام رو هم به مدت سه ساعت در مقداری آب سرد خیس کنید. آب روی برنج را خالی کنید، پنج پیمانه آب و نیمی از زعفـران را روی آن بـریزید و روی حرارت زیاد قـرار بدید. زمانی که به جـوش اومد، حرارت را ملایم کنید تا مغز برنج کاملاً نرم شه. در این هنگام برنج را مرتب هم‌بزنید تا خرد شه و حالت بلوری پیدا کند (در صورتی که به این حالت نرسید و آب برنج تبخیر شده بود، یه خرده آب بهش اضافه کنید). خب حالا شکر را اضافه کنید و مرتب هم‌بزنید تا شله زرد کاملاً جا بیفته. خلال بادام را در آبکش بریزید و بقیه زعفران را به همراه نیمی از خلال بادام اضافه و مخلوط کنید. گلاب و کره را نیز اضافه کنید و مرتب هم ‌بزنید تا ته نگیرد. در مدت پخت، حرارت باید ملایم باشد، در آخر دم‌کنی را روی ظرف شله‌زرد قرار دهید و حدود نیم ساعت با حرارت خیلی کم آن را دم کنید و در این مدت گهگاه آن را هم‌بزنید. ورق‌های ژلاتین را در مقداری آب سرد به مدت دو دقیقه خیس کنید، سپس درآورید در آخر پخت شله زرد به آن اضافه و مخلوط کنید. سپس شعله را خاموش و قالب فرم دلخواه را انتخاب کنید و شله زرد را در آن بریزید و پس از سرد شدن در یخچال قرار دهید تا کاملاً بسته شود. سپس آن را در ظرف دلخواه برگردانید و با خلال پسته، پودر دارچین و بقیه خلال بادام آن را تزیین کنید.

شله زرد قالبی

برای پخت شله زرد قالبی با طعم عالی و خوشمزه از برنج ایرانی اعلا استفاده کنید، مقدار شکر رو با توجه با ذائقه تون کم یا زیاد کنید و بهتره موقع جوشیدن برنج کف روی اونو بگیرید.

شله زرد

خب دوستای گل امیدوارم از پخت شله زرد قالبی لذت برده باشید و حتما اونو بپزید. برای مشاهده بقیه دستورهای خوشمزه سری به آشپزی بزنید. موفق باشید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید