آموزش پخت ماهی و نکات مهم برای بهترین و خوشمزه ترین طبخ ماهی

0

برای پخت ماهی و نحوه طبخ اون روش ها و مدل های مختلفی از آشپزی بیان شده که با هر کدوم از این روش ها طعم ماهی به گونه ایی فرق میکنه و میشه یه طعم و مزه متفاوت رو چشید. در ادامه مطلب با آموزش پخت ماهی با روش های مختلف در خدمتتون هستم. همراهم باشید.

روش های جدید و متفاوت برای پخت ماهی:

نحوه پخت ماهی و روش هایی که در طبخ این ماده غذایی استفاده میشه کاملا متفاوته که من امروز سعی میکنم شما رو با تک تک این روش های جدید و خوشمزه آشنا کنم. یکی از این روش های پخت آب‌پزکردنه. که یکی از روش‌های مناسب پخت و پز ماهی می‌باشد که در آن از روغن استفاده نمی‌شود و لذا برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند و یا نمی‌خواهند اضافه وزن پیدا کنند روش ایده‌آلی است. یکی از معایب این روش ورود مقادیری از مواد مغذی ماهی به آب بوده که در نتیجه از رسیدن به بدن بازمی‌ماند. توجه داشته باشید که هر چه در آب‌پز کردن مواد غذایی از آب بیشتری استفاده شود و زمان جوشاندن افزایش یابد، از دست دهی عناصر معدنی و ویتامین‌های محلول در آب مواد غذایی بیشتر خواهد بود.

پخت ماهی

یکی دیگه از روش ها بخار پز کردن ماهیه که در واقع سالم‌ترین روش پختن غذا به شمار می‌رود، زیرا از دست رفتن مواد مغذی در آن حداقل میزان ممکن می‌باشد. از جمله معایب این روش از دست رفتن ویتامین‌هایی نظیر ویتامینC می‌باشد زیرا در این روش زمان پخت طولانی است و این ویتامین‌ها هم در حرارت طولانی مدت از بین می‌روند. بخارپز کردن علاوه بر ماهی جهت پخت مرغ و برخی از سایر گوشت‌ها نیز مناسب است.

طبخ ماهی

طبخ ماهی

سرخ کردن از جمله روش‌های سریع طبخ غذا است. این روش به دلیل استفاده از چربی و روغن زیاد، خطر چاقی و افزایش وزن را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن زمانی که چربی‌ها حرارت می‌بینند، در آنها عوامل سرطان‌زا پدید می‌آید و با مواد غذایی آمیخته می‌شود و هر چه میزان سرخ شدن، حرارت و روغن را افزایش دهید به همان میزان باعث از بین بردن مواد غذایی و افزایش کالری علاوه بر افزایش تولید مواد سرطانزا خواهید شد. لذا هر چه روغن کمتری برای سرخ کردن ماده غذایی استفاده کنید، مواد مغذی آن کمتر از بین خواهد رفت. نکته مهم اینه که ماهی رو هم میشه مثل رولت مرغ و گوشت پخت.

طبخ ماهی
تغییراتی که در غذا حین آرام پختن رخ می‌دهد مانند جوشاندن است ولی با سرعت کمتری رخ می‌دهند. در این روش از حرارت پایین‌تری استفاده می‌شود و غذاهای پروتئینی تردتر خواهند شد. چون کاهش مواد غذایی در این روش بسیار کم می‌شود،  روش آرام پز برای طبخ ماهی روش مناسبی است.

پخت ماهی
یکی از مهم‌ترین روش‌های آماده سازی یا فرآوری مواد خوراکی، حرارت دادن آنها می‌باشد. در مورد ماهی و دیگر فرآورده‌های دریایی نیز، حرارت دادن آنها ابتدا به منظور بهبود کیفیت خوراکی و در مرحله بعد جهت متوقف ساختن فعالیت‌های میکروبی و شیمیایی انجام می‌گیرد. فرآیند حرارتی در ماهی سبب نرم شدن بافت‌‌ها، تغییر کیفیت پروتئین‌ها و تغییرات دیگر می‌شود و از طرفی ماندگاری آن را بهبود می‌بخشد. کنسرو ماهی فرآورده‌ای است که پس از پخت اولیه و پُر شدن در قوطی و افزودن روغن و نمک به آن به دست می‌آید که ارزش غذایی بالایی دارد.

طبخ ماهی
ماهی دودی با استفاده از شور کردن ماهی به روش مخلوط و سپس دود سرد تهیه می‌شود. دود دادن ماهی ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺟﻬﺖ اﻓﺰاﯾﺶ زﻣﺎن ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری بلکه سبب بهبود طعم و دلپذیری ماهی می‌گردد.

پخت ماهی

خب دوستهای گل اینم از روش های جدید و متفاوت پخت ماهی که مطمئنا در آشپزی و پخت غذاهای مختلف بهتون کمک میکنه. حتما سری به بقیه مطالب هم بزنید.

     

اشتراک گذاری

یک نظر دهید