آموزش پخت ته چین مجلسی خوشمزه ایرانی

0

با نحوه پخت ته چین مجلسی برای مهمانی ها و جمع های خونوادگی در خدمتتون هستم و روشی آسان و در عین حال خیلی خوشمزه رو برای پخت ته چین بهتون معرفی میکنم تا یه آشپزی فوق العاده داشته باشید. با این دستور پخت عالی در ادامه مطلب همراهم باشید.

دستور پخت ته چین با روشی آسان:

پخت یک ته چین خوشمزه از هنرهای خانم خونه س که من امروز سعی دارم آموزش این غذای خوشمزه رو براتون بزارم و امیدوارم از پختش لذت ببرید. برای اولین مرحله مواد مورد نیاز رو بهتون معرفی میکنم و بعد دستور پختش رو براتون میزارم.

مواد مورد نیاز:

برنج ۴ پیمانه
ته چین
گوشت بره (با استخوان)  ۱۲۰۰گرم
 آشپزی
 آب به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم
غذای ایرانی
 فلفل سیاه (پودر شده) به مقدار لازم

قیسی ۸ عدد
آشپزی

برگ بو ۱ عدد

زردچوبه (پودر شده) ۱ قاشق چای‌خوری

زعفران (سائیده و حل شده در آب جوش) یک چهارم پیمانه

غذای ایرانی
ادویه‌کاری و ادویه گرمسالا یک دوم قاشق چای‌خوری از هر کدام (جمعاً ۳ گرم)

ماست چکیده ۲ پیمانه

آب لیموترش ۲ قاشق سوپ‌خوری

کره یا روغن جامد (ذوب شده) ۱۰۰ گرم
 آشپزی
تخم مرغ ۴ عدد
آشپزی

 روغن مایع (مخصوص سرخ کردن) به مقدار لازم
غذای ایرانی
 نان باگت (حلقه خرد شده) چند تکه

پیاز داغ یک دوم پیمانه
 غذای ایرانی
زیره و دارچین یک دوم قاشق چای خوری
خلال بادام یک دوم پیمانه
 غذای ایرانی
خب دوستهای گلم حالا بریم سراغ مراحل پخت ته چین. برای شروع برنج را حدود هفت ساعت قبل از زمان پخت با مقداری آب و نمک خیس کنید. قیسی را نیز یک ‌ساعت در مقداری آب خیس کنید. گوشت بره را با برگ ‌بو، زردچوبه و کمی از زعفران، ادویه ‌کاری، فلفل و هفت پیمانه آب روی حرارت قرار دهید و بپزید تا آب آن کاملاً تبخیر شود (در اواخر پخت نمک را اضافه کنید). سپس بـرگ ‌بو را بیـرون آورید و گوشت را از استخوان جدا کنید و تکه ‌تکه کرده در این فاصله، در قابلمه مناسبی آب ریخته، روی حرارت زیاد قرار دهید. زمانی که به جوش آمد، آب برنج خیس شده را خالی کرده، برنج را داخل آب جوشان بریزید. در فاصله‌ ای که برنج پخته می‌ شود،  ماست، آب لیمو، کره، بقیه زعفران، نمک و تخم ‌مرغ‌ها را مخلوط کرده، مقدار کمی از آن را کف قابلمه چرب شده بریزید و نان ‌های باگت را روی آن بچینید. برنج را در آبکش ریخته و به سس آماده اضافه و مخلوط کنید. سپس مقداری از مخلوط برنج را روی نان ‌ها بریزید. قیسی را باریک و بلند برش داده، در کمی روغن تفت دهید و با گوشت بره، پیاز داغ و خلال بادام مخلوط کنید. سپس در قابلمه روی مخلوط برنج ریخته، روی آن ادویه گرمسالا، دارچین و زیره ریخته و با بقیه مخلوط برنج روی آن را بپوشانید. در قابلمه را گذاشته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ته و اطراف آن طلایی شود.
ته چین
ته چین ما آماده س، تو این مرحله پس از آنکه در ظرف مورد نظر برگردانده، اطراف آن را با ماست چکیده و روی آن را با کمی مخلوط خلال پسته و بادام و زرشک تزئین و سرو کنید. البته نزیین غذا کاملا سلیقه ایه و شما میتونید هرجوری که دوست دارید و با ذائقه تون سازگاره غذاتونو تزیین کنید.
ته چین
امیدوارم این غذای خوشمزه رو حتما بپزید و از خوردنش کنار اعضا خونواده لذت ببرید. راستی خانم های هنرمند حتما سری به بقیه مطالب ما در بخش آشپزی بزنید. لحظه هاتون خوش

اشتراک گذاری

یک نظر دهید