پاک کردن لک چای از روی فرش و موکت با روشی ساده و موثر

0

ریختن چای روی فرش و به جا ماندن لکه آن، یکی از تجربه های بد و ناخوشایند است که برای اغلب ما پیش آمده است و مطمئنا با روش ها و پیشنهادهای مختلفی برای ا بین بردن لکه های ناشی از چای روبرو شده ایم که برخی از آنها نتیجه معکوس داشته و باعث شده اند لکه هرگز پاک نشود. اما نگران نباشید ما در این مطلب روش های خانگی ساده و آسان برای از بین بردن و پاک کردن لک چای از فرش را معرفی می نماییم که در این جهت به شما عزیزان کمک خواهند کرد.

از بین بردن و پاک کردن لک چای از فرش

اگر ناخواسته لیوان چای روی فرش ریخت به جای ناراحتی و نگران شدن، بلافاصله چای را با قاشق از روی فرش جمع کنید و سپس مقداری نمک روی فرش بپاشید به شکلی که سطح فرش را کامل بپوشاند و صبر کنید تا فرش و نمک ها خشک شوند و سپس آن را جارو بکشید مشاهده می کنید که لکی روی فرش باقی نمانده است اما در صورتی که چای باعث تغییر رنگ فرش شده بود می توانید با یکی از روش های زیر آن را پاک کنید.

پاک کردن لک چای

استفاده از ماست شیرین یک از کاربردی ترین روش ها برای از بین برن لکه از روی فرش می باشد، سطح فرش را با ماست بپوشانید و بعد از نیم ساعت ماست را از روی قالی بردارید و سپس با دستمال نمدار تمیز نمایید مشاهده می کنید که اثری از لکه باقی نمانده است.

از بین بردن لک چای

جوش شیرین نیز یکی از بهترین انتخاب ها برای پاک کردن لکه می باشد که در صورت لزوم می توانید از آن استفاده کنید. ترکیب سرکه سفید و آب نیز روشی موثر برای از بین بردن لکه های باقیمانده روی فرش می باشد.

از بین بردن لکه های چای

البته انواع لکه بر و شامپو فرش های موجود در بازار نیز می توانند به شما عزیزان برای از بین برن لکه های باقیمانده از چای روی فرش کمک کنند.

پاک کردن لکه

در راستای تمیز کردن و از بین بردن لکه ها، باید به این نکته توجه کنید که هر چه زودتر برای پاک کردن اقدام کنید مطمئنا نتیجه بهتری خواهید گرفت، در ضمن برای بهتر پاک کردن لکه ها باید از دستمال سفید و یا اسفنج تمیز استفاده کنید. حال ضمن اینکه امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید از شما عزیزان دعوت می نماییم در بخش خانه داری مجله ما از دیگر مطالب مفید و کاربردی دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید