ساخت بادبادک کاغذی برای کودکان با نی نوشابه و چوب

0

بادبادک های کاغذی یکی از کاردست های سرگرم کنده برای کودکان است که طرفداران زیادی در سنین مختلف دارند. این بادبادک ها اغلب با کاغذ، مقوا، روزنامه، نایلون و… ساخته می شوند و بیشتر ما ساخت آن را به شکل های مختلف در دوران مدرسه تجربه نموده ایم اما گاهی با شکست روبرو شده ایم و بادبادک ما آنقدرها هم بالا نرفته است که علت آن آشنا نبودن با اصول اولیه ساخت بادبادک است. حال ما قصد داریم در این مطلب به آموزش مرحله مرحله درست کردن بادکنک با کاغذ بپردازیم که این روش ساده و کاربردی به شما برای درست کردن صحیح و اصولی بادبادک کمک خواهد کرد. همراه ما باشید.

همانطور که می دانید ساخت بادبادک همچون ساخت کاردستی های مختلف نیازمند برخی مواد اولیه است که مطمئنا اغلب آنها را در منزل و در دسترس دارید. بادبادک های کاغذی نوعی اسباب بازی سرگرم کننده برای کودکان می باشند که در روزهای بهاری و تابستانی می توانند ساعت های زیادی بچه ها را سرگرم کنند. پس ساخت آنها ساخت عروسک و دیگر اسباب بازی ها برای والدین نیز جذاب خواهد بود. در ادامه آموزش مرحله به مرحله برای درست کردن یک نوع بادبادک کاغذی زیبا را مشاهده می نمایید.

آموزش ساخت بادبادک با کاغذ و چوب

برای درست کردن این بادکنک ها نیاز به کاغذ بزرگ، چوب یا میله پلاستیکی، چسب، نخ محکم و و سایل تزیینی دارید. برای شروع میله های چوبی را در دو اندازه ۴۸ و ۶۴ سانتی متر برش بزنید. سپس در دو سر هر یک از چوب ها یک شکاف کم عمق ایجاد نمایید.

ساخت بادبادک

حال دو چوب را به شکلی که زاویه ۹۰ درجه بسازند روی هم قرار داده و  محکم ببندید. توجه داشته باشید که چوب کوچکتر باید روی یک سوم چوب بزرگ تر قرار بگیرد. (همانند تصاویر پایین تر)

ساخت بادکنک کاغذی

حال در قسمت بالایی چوب بزرگ نخ را چند دور بپیچید و سپس محکم کنید، بعد از روی شیار سر چوب نخ را رد کنید.

آموزش ساخت بادکنک

سپس نخ را محکم بکشید و چهار طرف ضلع چوب‌ها را نخ کشی نمایید. توجه داشته باشید که باید وقتی به سر چوب‌ها رسیدید، نخ را از شیاری که با اره ایجاد کرده بودید عبور دهید. در نهایت بادکنک شما به شکل زیر می شود.

بادبادک کودکانه با کاغذ

حال چند برگ کاغذ بردارید و شکل بالا را روی آن بکشید، البته بهتر از حدود ۳ سانتی متر بزرگتر از طرح بالا بکشید و برش بزنید. یکی از کاغذها را به دلخواه خودتان رنگ آمیزی کنید. برای این کار می توانید از کاغذ رنگی یا کاغذهای طرح دار نیز استفاده نمایید.

بادبادک کاغذی برای بچه ها

در این مرحله اسکلت بادبادک را روی کاغذ سفید قرار دهید، قسمت‌های اضافی را به طرف داخل بادبادک، روی نخ و چوب تا بزنید. مانند تصویر زیر با کمک چسب لبه‌های تا خورده را محکم کنید. توجه کنید که باید اسکلت بادبادک به کاغذ وصل شود.

ساخت کاردستی با کاغذ

قسمت پشت بادبادک را چسب بزنید و کاغذ را روی آن بچسبانید.

درست کردن بادکنک کاغذی

قسمت‌های میانی چوب‌های بادبادک را به نخ متصل کنید تا بادبادک برای هدایت آماده شود. نخ را با چسب روی بادبادک بچسبانید. سپس سوزن را از کاغذ رد کنید و دور چوب بادبادک محکم کنید. روی نخ چسب نواری بچسبانید که تکان نخورد و سوزن نخ را از سمت دیگر کاغذ خارج کنید و نخ را با چسب نواری روی بادبادک محکم کنید. نخ قرقره خود را از داخل به قسمت میانی چوب متصل کنید.

آموزش ساختن بادکنک با کاغذ

حالا برای تزیین بادبادک به قسمت انتهایی آن نخ وصل کرده و سپس با پاپیون های کوچک یا کاغذ رنگی های متنوع، زیبایی بیشتری به بادبادک خود ببخشید.

نحوه ساخت بادبادک کودکانه

روشی که معرفی کردیم تنها یکی از ایده های جدید و خلاقانه برای ساخت کاردستی به شکل بادبادک بود، اگر قصد دارید کلی وسیله جدید و متنوع برای کودکتان بسازید و با صرف هزینه های بسیار کم و با وسایل دور ریختنی و بی استفاده کاردستی های جدید و خاصی درست کنید حتما به بخش کاردستی مجله هنر در خانه سر بزنید و از زیباترین و به روز ترین آموزش های ما در این جهت دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید