طرز تهیه کیک یخچالی خوشمزه با دستور آسان و امتحان شده

0

تهیه کیک های متنوع و خوشمزه یکی از ایده آل های آشپزی برای همه افراد است که از این طریق می توانند علاوه بر تجربه طعم های خاص و متفاوت، هنر و سلیقه خود را نیز به نمایش بگذارند. کیک یخچالی یا همان کیک با بیسکویت پتی بور یکی از این تجربه های متنوع است که امتحان کردن آن بسیار راحت می باشد و نتیجه مطلوبی نیز خواهد داشت. برای کسانی که تا به حال این کیک خوشمزه را امتحان نکرده اند در ادامه طرز تهیه کیک یخچالی را ارائه می دهیم که می تواند کمک بزرگی در جهت تهیه این کیک عالی باشد.

کیک یخچالی را می توان نوعی کیک رژیمی نامید، این کیک تخم مرغ، آرد و شکر بیش از حد ندارد و برای کسانی که با اضافه وزن روبرو هستند مناسب می باشند، کیک یخچالی همچون ترحلوا، مسقطی، فرنی و… با نشاسته و شیر تهیه می گردد ولی استفاده از بیسکویت باعث شده است طعم متفاوتی داشته باشد که آن را متمایز نموده است.  این کیک یک نوع دسر خنک نیز محسوب می گردد که برای مهمانی های عصرانه و میان وعده عالی است. در ادامه با دستور تهیه کیک یخچالی همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک یخچالی خوشمزه

مواد لازم :

بیسکوییت پتی بور : چهار بسته (دو بسته ساده و دو بسته کاکائو)

شکر : نصف پیمانه

شیر سرد : سه لیوان

آرد سفید : سه قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت یا گندم : سه قاشق غذاخوری

کره : یک قاشق غذاخوری

وانیل : نوک قاشق

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور :

نشاسته را در شیر حل کنید و سپس شکر و آرد را نیز اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. سپس کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. حرارت را خاموش کنید. توجه داشته باشید که نباید این کرم سرد شود و حتما در همین حالت داغ آن را مورد استفاده قرار دهید.

با استفاده از نایلون فریزر کف قالب مناسب را بپوشانید، حال یک ردیف بیسکویت پتی بور ساده کف آن بچینید و از کرم گرم روی آن بریزید، سپس یک ردیف بیسکویت کاکائو بچینید و دوباره کرم بریزید، و همین کار را تا پر شدن قالب و تمام شدن مواد ادامه دهید. (بهتر است آخرین ردیف کرم باشد)

حال قالب را داخل یخچال قرار دهید تا کامل ببندد. بهتر است این مدت زمان بیشتر از پنج ساعت باشد تا کیک یخچالی شما بافت خوب و طعم عالی داشته باشد.

طرز تهیه کیک با بیسکویت پتی بور

بعد از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج نموده و به دلخواه تزیین کنید. عکس های زیر می توانند برای تزیین کیک یخچالی به شما کمک کنند.

طرز تهیه کیک یخچالیدسر با بیسکویت پتی بورتزیین کیک یخچالیروش تهیه کیک یخچالیروش تهیه کیک یخچالی

کیک یخچالی را می توانید تنها با یک نوع بیسکویت تهیه کنید و در صورت دلخواه می توانید در ترکیب کرم آن از خامه، گردو خرد شده، کاکائو و… نیز استفاده کنید و به این صورت طعم متفاوت تری را تجربه نمایید. توجه داشته باشید که در همه دستورات آشپزی نوع ذائقه و ایده آل های شما حرف اول را می زند. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید