طرز تهیه سالاد توپی رنگین کمانی برای مهمانی

0

اگر قصد تهیه سالادی خوشمزه با طعم عالی را دارید پیشنهاد ما به شما، سالاد توپی رنگی است که ظاهری زیبا و خاص دارد و می تواند زینت بخش سفره شما برای مهمانی های مختلف باشد. این سالاد به راحتی تهیه می شود و با کمک سبزیجات مختلف می تواند رنگ ها و طعم های مختلف آن را تهیه کنید. با اینکه دستوری ساده و راحت دارد اما ما در این مطلب برای کسانی که تا به حال این سالاد را تهیه نکرده اند طرز تهیه سالاد توپی را ارائه می دهیم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

طرز پختن سالاد توپی

سالاد توپی یک سالاد جدید و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و اغلب بر روی میز و سفره های مهمانی خودنمایی می کند. این سالاد به راحتی تهیه می شود و همچون سالاد انار، سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد سزار، سالاد کلم و… به شکل های مختلف و با مواد اولیه متنوعی تهیه می گردد که ما در این مطلب رایج ترین نوع آن را ارائه می دهیم. تا پایان با این دستور فوق العاده برای تهیه سالاد سیب زمینی توپی ما را همراهی کنید.

طرز تهیه سالاد توپی

مواد لازم :

  • سیب زمینی : ۳ عدد متوسط
  • خیار شور ک یک عدد
  • فلفل دلمه ایی : یک عدد کوچک
  • سس مایونز : سه قاشق غذاخوری
  • کره : به مقدار کم
  • کلم سفید، کلم بنفش، هویج، جعفری و کاهو به مقدار لازم
  • سینه مرغ، قارچ و هر نوع ماده دلخواه برای وسط توپ ها

روش تهیه سالاد توپی با سیب زمینی

طرز تهیه سالاد توپی رنگارنگ

ابتدا سیب زمینی ها را آب پز نموده و بکوبید و یا با رنده رز، رنده نمایید سپس سس مایونز، کره و مقدار کمی ادویه به آن اضافه کنید و حدود یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. حال مواد میانی را به دلخواه آماده کنید، می توانید از مرغ ریش ریش شده، کالباس، قارچ و… استفاده نمایید. مرغ ریش ریش شده را با فلفل دلمه ایی، خیار شور ریز شده، ذرت و یا نخود فرنگی مخلوط کنید. (انتخاب این مواد کاملا سلیقه ایی است و می توانید آنها را حذف یا اضافه کنید)

حال از سیب زمینی ها مقداری برداشته و وسط آن را گود نمایید و از مواد میانی وسط آن قرار دهید و آن را جمع کرده و گلوله نمایید. حال هویج، کلم، جعفری و… را در ظرف های جداگانه رنده یا خیلی ریز کنید و توپ های سیب زمینی را در آنها بغلطانید و سپس در ظرف مناسب بچینید و تزیین کنید.روش تهیه سالاد توپی

سالاد توپی رنگارنگ

به همین راحتی شما صاحب سالادهای توپی خوشمزه شدید که می تواند زیبایی بیشتری به میز غذای شما ببخشد. همچنین شما علاقه مندان می توانید با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش ها و مطالب جدید ما در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید