طرز تهیه زولبیا بازاری خوشمزه به روش قنادی

0

زولبیا و بامیه را می توان یکی از خوراکی های محبوب و دوست داشتنی ماه رمضان دانست که البته در دیگر ماه های سال نیز مورد توجه قرار می گیرد اما در ماه مهمانی خدا و سفره های افطار جایگاه ویژه ایی دارد. حال یکی از هنرهای زیبا و مفید این است که بتوانید این خوراکی های خوشمزه را در منزل و به راحتی تهیه کنید. از این رو قصد داریم در این مطلب از مجله هنر در خانه به ارائه طرز تهیه زولبیا ترد و بسیار خوشمزه بپردازیم که مطمئنا این دستور امتحان شده مورد توجه شما عزیزان نیز قرار خواهد گرفت. پس تا پایان همراه ما باشید.

زولبیا و بامیه از اجزا اصلی سفره افطار محسوب می گردند و به گونه ایی می توان گفت در تمام طول ماه رمضان شاهد ظرف زولبیا و بامیه بر روی سفره های ایرانی هستیم. طرز تهیه زولبیا نیز بسیار ساده و راحت است، تنها کافیست نکات ارائه شده را رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید. برای زولبیا همانند طرز تهیه حلوا ساده باید ابتدا اقدام به تهیه شربت نمایید و سپس زولبیاها را آماده کنید.

روش تهیه زولبیا و بامیه

مواد لازم برای زولبیا :

آرد سفید : نصف پیمانه

نشاسته گل یا معمولی : ۷۰ گرم

ماست ترش و غلیظ : ۳ قاشق غذاخوری پر

آب ولرم: نصف پیمانه

روغن جامد : یک قاشق مرباخوری

گلاب : دو قاشق غذاخوری

پودر خمیر ترش (خمیر مایه): یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه زولبیا ترد و خوشمزه خانگی :

برای شروع پودر خمیر مایه را با یک قاشق مرباخوری شکر و کمی آب ولرم در ظرفی ریخته و درب آن را قرار دهید و سپس ظرف حاوی این مواد را در محلی تاریک همچون داخل کابینت قرار دهید تا خمیر مایه عمل آید. سپس ماست و نشاسته را با هم مخلوط کنید. توجه نماید که در صورتی که مخلوط بیش از حد سفت بود و نشاسته حل نمی شد می توانید از مقدار بیشتری ماست استفاده کنید و آن را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. بعد آب و خمیرمایه را کم کم اضافه نمایید و خوب هم بزنید. در این مرحله آرد و روغن را نیز اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید. در نهایت گلاب را اضافه کنید. توجه داشته باشید که مواد نباید بیش از حد شل شوند و در صورت رقیق بودن مواد می توانید از یک قاشق گلاب استفاده نمایید. حال روی مواد را با سلفون بپوشانید و حدود نیم ساعت در جای گرم استراحت دهید. بعد از گذشت این زمان مایه را هم زده و داخل قیف بریزید. سپس سر قیف را برش بزنید. داخل تابه روغن ریخته و مواد را توسط قیف به شکل های مختلف در روغن ریخته و کمی سرخ کنید و بلافاصله درون شربت گرم حدود یک تا دو دقیقه قرار دهید و سپس درون صافی قرار دهید.

آموزش پخت زولبیاپخت زولبیا

نکات مهم :

  • غلظت مواد باید به اندازه ایی باشد که از درون قیف با کمی فشار دست به راحتی خارج شود.
  • ر صورتی که مایه شل شد به آن آرد و در صورت سفت شدن ، ماست اضافه کنید.
  • در صورتی که سر قیف را نازک برش بزنید، زولبیاهای شما خشک می شوند.
  • توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید زولبیاهای داغ را روی هم قرار دهید، زیرا باعث نرم شدن آنها می شوند.

طرز تهیه زولبیا

طرز تهیه شربت :

برای تهیه شربت برای پخت زولبیا و بامیه چهار پیمانه شکر و دو لیوان آب را درون ظرف ریخته  و روی حرارت قرار دهید اما آن را هم نزیند، به محض جوش آمدن یک چهارم قاشق چای خوری جوهر لیمو و یک قاشق غذاخوری گلوکز را اضافه کنید و اجازه دهید تا شربت با حرارت ملایم و خیلی ریز حدود نیم ساعت بجوشد. توجه داشته باشید که نباید آن را هم بزنید یا قاشق خیس یا چربی را داخل ان فرو ببرید. بعد از گذشت نیم ساعت، نصف لیوان گلاب و کمی زعفران به آن اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه شعله را خاموش کنید. توجه داشته باشید که در این دستور برای طرز تهیه زولبیا باید حتما از شهد یا شربت گرم (داغ نباشد) استفاده نمود.

طرز تهیه شربت زولبیازولبیا و بامیه خانگی

امیدواریم دستور ارائه شده در زمینه طرز تهیه زولبیا که در این مطلب از مجله هنر در خانه معرفی نمودیم مورد توجه شما دوستان هنرمند و باسلیقه واقع شده باشد و با استفاده از این دستور فوق العاده بتوانید زولبیای خوشمزه و خوش طعمی بپزید و از نوش جان نمودن آن در مهمانی های افطاری لذت ببرید. علاوه بر این دستور، می توانید از دیگر دستور پخت های امتحان شده و عالی در بخش آشپزی مجله ما دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید