طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی رستورانی با طعم فوق العاده

0

جوجه کباب از جمله غذاهایی سنتی ایران است و طرفداران بسیار زیادی دارد، این غذای خوشمزه و لذیذ را می توان به راحتی در رستوران، منزل و یا در سفر تهیه کرد. از این رو در ادامه این مطلب می توانید با طرز تهیه جوجه کباب زعفران رستورانی با طعم فوق العاده آشنا شوید و از تهیه آن لذت ببرید.

در مطالب قبلی مجله هنر در خانه به ارائه آموزش هایی در رابطه با طرز تهیه زیتون پرورده انواع ترشی و شور خوشمزه و همچنین طرز تهیه ماهی شکم پر، خورشت های مختلف و… پرداختیم که هر یک لازمه پذیرایی از مهمان ها به بهترین شکل می باشند. حال به درخواست شما عزیزان به ارائه طرز تهیه جوجه کباب می پردازیم که می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای پذیرایی از مهمان های مخصوص باشد.

مراحل تهیه جوجه کباب رستورانی

مواد مورد نیاز برای تهیه جوجه کباب برای ۲ نفر عبارتند از:

  • جوجه/ ۷۵۰ گرم الی ۱ کیلو
  • آبلیمو/ ۲ قاشق سوپ خوری
  • روغن زیتون/ ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل(یا پاپریکا)/ به مقدار کافی
  • زعفران دم کرده/ به مقدار کمی

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و لذیذ :

در ابتدا باید جوجه را پاک کنید و خرد نمایید و بعد آن را بشویید. برای خرد کردن آن باید قسمت بال های جوجه ، ران، ماهیچه ران، گردن و سینه را از یکدیگر جدا کنید.

بعد از شستشو و آب کشی جوجه، باید داخل ظرف نسبتا بزرگی آبلیمو، روغن زیتون، زعفران، نمک، فلفل و یا پاپریکا را کاملا با هم مخلوط نمایید.

سپس جوجه را که به قطعات کوچک تر خرد کرده اید، را به مدت ۴ الی ۵ ساعت داخل مواد مخلوط شده قرار دهید و یا به اصطلاح بخوابانید.

در مرحله بعدی طرز تهیه جوجه کباب باید، قطعات و یا بخش های مختلف جوجه را به سیخ بکشید. برای این کار باید قسمت گردن و بال ها را در یک سیخ و قسمت ماهیچه و ران ها را در سیخی دیگر قرار دهید. همچنین قسمت سینه را نیز باید در سیخی مجزا بگذارید.

آنگاه باید به ترتیب سیخ ها را روی آش یکنواخت شده، قرار دهید. یعنی باید ابتدا، سیخ های بال، ران و سینه جوجه را روی آتش بگذارید و کباب کنید. البته باید سیخ سینه را کمی دیرتر از سیخ های ران و بال روی آتش قرار دهید، زیرا گوشت سینه لطیف تر می باشد و زودتر از بخش های دیگر سینه می پزد. در حین کباب کردن بال و ران جوجه می توانید، با قلمو مقداری کمی از مخلوط آبلیمو و زیتون را روی آن ها بمالید و بعد از کمی برشته شدن، سیخ سینه را نیز روی آتش قرار دهید، تا قطعات جوجه همزمان با هم برشته و طلایی رنگ شوند. لازم است بدانید، زمانی که سیخ ها را روی آتش گذاشتید، باید سیخ ها را هر چند مدت به صورت مرتب بچرخانید(پشت و رو کنید) و باد بزنید، تا در نهایت گوشت جوجه کباب شود.

نکته:

۱- اضافه کردن مخلوط زیتون و آب لیمو به قطعات جوجه(ران، بال و سینه، گردن و ماهیجه) را در حین کباب شدن را نباید فراموش کنید.

۲- اضافه کردن بیش از اندازه آبلیمو و نمک موجب سفتی جوجه کباب می شود، پس نباید در استفاده از آن ها زیاده روی کنید.

۳- برای این که عطر و طعم زعفران کاملا به خورد قطعات جوجه برود، بهتر است قبل از قرار دادن جوجه داخل مواد، زعفران دم کرده را روی آن بریزید و بعد از گذشت یک ساعت، جوجه را داخل ترکیب آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل قرار دهید.

طرز تهیه جوجه کباب

امیدواریم با استفاده از دستور ارائه شده طرز تهیه جوجه کباب مجلسی بتوانید غذایی خوشمزه و عالی تهیه نمایید و از نوش جان کردن آن لذت ببرید، شما دوستان هنرمند همچنین می توانید با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های امتحان شده و عالی ما دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید