طرز تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه، یک غذای فوری با تخم مرغ

0

نرگسی اسفناج از جمله غذاهای خوشمزه و بسیار مقوی می باشد و مواد اصلی این غذا اسفناج و تخم مرغ است. نرگسی اسفناج نیز همانند همبرگر، انواع سالاد و دیگر غذاهای ساده، خیلی سریع آماده می شود. از این رو، این بخش از هنر در خانه را به طرز تهیه نرگسی اسفناج اختصاص داده ایم، که امیدواریم تا پایان با ما همراه باشید.

اسفناج یکی از سبزی های با خاصیت و خوشمزه است که برای علاوه بر تهیه آش و انواع مختلف کوکو سبزی، و سوپ های مختلف می توان غذاهای مختلف دیگری با آن پخت یکی از این نوع غذاها که بسیار سریع نیز آماده می شود، نرگسی اسفناج می باشد.

مراحل تهیه نرگسی اسفناج

طرز تهیه نرگسی اسفناج

مواد مورد نیاز برای تهیه نرگسی اسفناج عبارتند از:

  • اسفناج خام/ ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ/ ۲ عدد
  • پیاز بزرگ/ ۱ عدد
  • سیر/ ۲ حبه
  • زردچوبه، فلفل و نمک/ به مقدار کافی

دستور پخت نرگسی اسفناج:

در ابتدا، پیاز را خرد کنید. بعد مقدار کمی روغن داخل تابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس پیاز خرد شده را داخل روغن بریزید، تا سرخ شود.

آنگاه اسفناج ها را که از قبل پاک کرده اید و خوب شسته اید را درون قابلمه بریزید و درب آن را ببندید، بعد قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید، تا اسفناج ها بپزند. لازم است بدانید، اسفناج برای پخت به زمان کمی نیاز دارد.

در مرحله بعدی طرز تهیه نرگسی اسفناج باید در حین سرخ شدن پیازها، سیر را نیز که از قبل خرد کرده اید، را نیز به آن بیافزاید و تفت دهید و سپس زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید. بعد اجازه دهید، تا سیر و پیاز طلایی رنگ شوند.

سپس اسفناج های پخته شده را نیز به پیاز و سیر سرخ شده بیافزایید و مواد را کاملا تفت دهید.

نمک را نیز باید به آن اضافه کنید و مجددا مواد را تفت دهید.

در آخر، باید تخ مرغ ها را بشکنید و آن ها روی مواد بریزید، تا بپزند. بهتر است، تخم مرغ ها را هم نزنید و در صورت تمایل می توانید، قبل از پخت کامل تخم مرغ ها، تابه را از روی حرارت بردارید و نرگسی اسفناج آماده شده را به همراه نان و ماست میل نمایید.

دستور پخت نرگسی اسفناج

طرز تهیه نرگسی اسفناج

ضمن اینکه امیدواریم از دستور پخت نرگسی اسفناج لذت کافی را برده باشید، از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات امتحان شده و عالی مجله ما دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید

اشتراک گذاری

یک نظر دهید