آموزش دوخت دامن پلیسه کمر کش ساده و شیک

0

دامن پلیسه از جمله دامن های شیک برای خانم ها و بانوان عزیز می باشد. که در این بخش از هنر در خانه قصد داریم، برای علاقمندان به هنر خیاطی نحوه دوخت دامن پلیسه کمرکش ساده و شیک را ارائه نماییم، از این رو خواهشمندیم، تا پایان با ما همراه باشید.

اگر به دنبال مدل دامن شیک و خاص برای خودتان هستید ما انواع دامن ها پلیسه را معرفی می نماییم که انتخاب مناسبی برای مهمانی ها و مجالس مختلف می باشند. حال اگر کمی به هنر خیاطی علاقه مندید می توانید به راحتی اقدام به دوختن این دامن ها نمایید. این نوع دامن را می توان به صورت ساده و کمر کش دوخت و یا از روش دوخت زیپ استفاده نمود که مطمئنا هر یک طرفداران خاص خود را دارند.

دامن پلیسه شیک و ساده

دوخت دامن پلیسه ساده و زیبا در منزل

برای دوخت دامن پلیسه ابتدا باید الگوی آن را روی کاغذ خیاطی ترسیم کنید و طریقه ترسیم الگو این دامن به این صورت است، که باید مستطیلی را با طول ۱/۲ دور کمر دامن و عرض(قد دامن) ۶۰ سانتیمتر روی کاغذ خیاطی بکشید.

سپس باید مستطیل یا کادر ترسیم شده را به بخش های مساوی تقسیم کنید. لازم به ذکر است که، تعداد قسمت های تقسیم شده به دلخواه شما عزیزان می باشد. مثلا در صورتی که تمایل داشته باشید، که دامن شما دارای پیله هایی به اندازه ۵cm باشد، باید اندازه دور باسن را نیز به ۵ قسمت تقسیم نمایید و بعد تعداد پیله ها را بدست آورید و یا این که خط طولی مستطیل را ۵ سانتیمتر، ۵ سانتیمتر علامت زده و تقسیم کنید.

در ادامه دوخت دامن پلیسه ای باید بعد از تقسیم بندی، خط هر پیله را به سمت پایین ادامه دهید.

نکته: برای مطمئن شدن از اندازه دور کمر، باید ۱/۲ دور باسن را از ۱/۲ دور کمر کم نمایید.

به عنوان مثال:

۱۵ = ۳۵ – ۵۰

سپس عدد بدست آمده را تقسیم بر پیله ها کنید.

۱٫۵ = ۱۰ ÷ ۱۵

و باید مجددا عدد حاصل را تقسیم بر ۲ کنید.

۰٫۷ = ۲ ÷ ۱٫۵

آنگاه باید ۰٫۷ را از دو طرف هر یک از پیله ها کم کنید و بعد از علامت گذاری این قسمت ها را با خط اُریب به خط باسن متصل کنید.

در مرحله بعدی، باید قسمت های ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ را با قیچی از هم جدا نمایید، بعد با فاصله دلخواه این قسمت ها را روی پارچه قرار دهید و دور هر یک از آن ها را کوک شل بزنید. لازم است بدانید، برای راحتی کار می توانید، الگو را روی پارچه پلیسه شده در اتوشویی قرار بدهید و طبق الگو پارچه را برش بزنید.

در نهایت برای دوخت قسمت کمر، باید کش دامن را داخل کمر دامن قرار دهید و بدوزید.

الگو دامن پلیسه

  دوخت دامن پلیسه

از این که در این بخش از هنر در خانه ما را همراهی کردید، سپاسگزاریم و امیدواریم با رعایت مراحل دوخت دامن پلیسه، این دامن را به بهترین نحو بدوزید و مورد استفاده قرار دهید. برای مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه به بخش خیاطی مجله ما مراجعه کنید و از بهترین مطالب دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید