آموزش تصویری ساخت گل با تور برای تل سر و تزیین لباس

0

از ایده های خلاقانه برای تزیین لباس و یا تل سر، استفاده از گل های پارچه ای زیبا می باشد، که این گل ها را می توانید، به راحتی در منزل بسازید. به همین منظور با اختصاص دادن این مطلب به ساخت گل با تور قصد داریم، نحوه و مراحل درست کردن گل رز با تور و یا پارچه را به علاقمندان و دوستداران تزیینات لباس آموزش دهیم، امیدواریم با ما همراه باشید و با الگو برداری از مدل ارائه شده بتوانید، گل های زیبا بسازید.

برای ساخت گل می توان از وسایل و مواد اولیه مختلف استفاده نمود که در بین آنها ساخت گل با کاغذ کشی و ساخت گل با تور و پارچه رایج تر از بقیه موارد می باشد که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند. آموزش ساختن گل های توری زیبا را در ادامه مشاهده می نمایید که این گل های زیبا می توانند برای موارد مختلف و تزیینات متنوع مورد استفاده قرار بگیرند.

ساخت گل با تور

مراحل ساخت گل با تور های مختلف

وسایل مورد نیاز برای درست کردن گل با تور شامل تور ارگانزا (تور دانه ریز خشک)، سیم نازک، نوار گاترین سبز، خلال دندان، نخ و قیچی می باشد.

ساخت گل شیک با تور

تور ارگانزا پارچه ای آهاردار و خشک، اما حالت پذیر می باشد، به همین جهت استفاده از آن انتخاب مناسبی برای ساخت گل رز است. البته چنانچه تمایل دارید، پارچه دیگری برای درست کردن این گل به کار برید، باید از پارچه آهاردار استفاده کنید. که برای آهار دار کردن پارچه مورد نظرتان باید، مخلوط نشاسته و آب سرد را روی حرارت ملایم بگذارید و به طور دائم آن را هم بزنید، تا غلیظ گردد. آنگاه پارچه را داخل مخلوط غلیظ شده قرار دهید و به صورت کامل پارچه را به آن آغشته نمایید، در نهایت برای شکل خشک شدن پارچه، باید آن را به شکل صاف آویزان نمایید.

سپس برای ساخت این مدل گل، همانند ساخت گل با روبان باید پارچه توری و یا پارچه آهاردار را به شکل مربع قیچی بزنید و بعد دو گوشه پارچه را روی هم بگذارید، تا شکل مثلث ایجاد شود، البته باید برای ایجاد خط تا روی تور، خط وسط مربع را با انگشتان دست فشار دهید.

در ادامه باید مطابق شکل زیر، گوشه سمت راست و گوشه سمت چپ تور را بر روی خط وسط بگذارید و دوباره آن را از وسط تا زده و روی هم قرار دهید.

ساخت گل توری

در مرحله بعد، باید دو گوشه حاصل را با کمک خلال دندان به سمت بیرون حالت دهید و سپس با دو انگشتان باید نوک تیز پایین پارچه را جمع کنید تا شبیه به گلبرگ شود و قسمت پایین آن را با نخ سفت ببندید و بعد چندین گلبرگ به همین شکل بسازید.

ساخت گل توری قشنگ

برای ساخت کلاله وسط گل، دوباره پارچه توری را به شکل مربع برش و به صورت مثلث تا بزنید، بعد با مقداری سیم که از قبل برش زده اید و یک سر سیم را به حالت دایره توخالی خم کرده اید، آن را را بر روی ساقه گل بپیچانید.

مراحل ساخت گل توری

در این مرحله از ساخت گل با تور باید، گلبرگ مثلثی شکل را در قسمت نوک پایینی آن چند تا بزنید، پس از آن، سیم را در وسط گلبرگ بگذارید و قسمت پایینی گلبرگ را به وسیله نخ به دور سیم بپیچانید.

اکنون گلبرگ های آماده شده را به صورت منظم دور کلاله گل قرار دهید و با نخ انتهای هر یک از گلبرگ ها را محکم ببندید، البته نباید بیش از حد نخ را به دور آن بپیچانید، زیرا باعث ایجاد برجستگی و نافرم شدن کار می گردد و در آخر نوار گاترین را به دور ساقه گل بپیچانید.

روش ساخت گل رز توری

برای درست کردن برگ این گل رزهای زیبا نیز می توانید، پارچه توری سبز رنگ را به شکل برگ برش بزنید و بعد از ایجاد حالت روی آن، با کمک نوار گاترین آن را به ساقه متصل کنید، برای راحتی کار می توانید، برگ های آماده را خریداری و استفاده نمایید.

درست کردن گل توری

آموزش ساخت گل با تور که در این مطلب مشاهده نمودید تنها یکی از روش ها برای ساخت این گل ها بود، در صورتی که تمایل دارید از دیگر آموزش ها در این زمینه دیدن فرمایید پیشنهاد می کنیم به بخش گلسازی مجله ما مراجعه نموده و از جدیدترین مطالب ما دیدن کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید