طرز تهیه ترشی کلم قرمز مجلسی و رستورانی با روشی ساده و آسان

0

ترشی کلم قرمز خوشرنگ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین ترشی هاست که اغلب برای مجالس و یا در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد، این ترشی به راحتی و خیلی سریع آماده می شود و اغلب بانوان سعی می کنند آن را در منزل تهیه نمایند. از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه ترشی کلم قرمز بپردازیم که مطمئنا این آموزش برای همه شما عزیزان کاربردی و مفید خواهد بود. پس تا پایان همراه ما باشید و نهایت استفاده را از این دستور ببرید.

ترشی لیته، ترشی مخلوط، ترشی سیر، ترشی گل کلم، ترشی هفت بیجار، ترشی بادمجان، ترشی کلم قرمز، ترشی لبو و… از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ترشی های ایرانی می باشند که به عنوان چاشنی با غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این ترشی ها می توانند به عنوان ترشی عروس نیز تهیه شوند، تنها کافیست شیشه ترشی و یا محتوای آن را به زیبایی تزیین کنید. با این حال ما در این مطلب همانطور که گفتیم قصد داریم طرز تهیه ترشی کلم قرمز را آموزش دهیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان واقع گردد.

روش تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی

مواد لازم :

  • کلم قرمز : یک عدد متوسط
  • نمک : به مقدار دلخواه
  • سیر : در صورت تمایل کمی
  • سرکه
  • آب جوشیده خنک

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری و خوشمزه  :

برای شروع کلم را خرد نمایید، بهتر است آن را ب صورت رشته ایی و در ابعاد باریک خرد نمایید. سپس کلم های خرد شده را بشویید و اجازه دهید آب آن کاملا خشک شود و هیچ آبی لابلای کلم ها باقی نماند.

تهیه ترشی با کلم قرمز

حال کلم را در ظرفی ریخته، کمی نمک و در صورت دلخواه کمی سیر به آن اضافه کنید. سپس سرکه سفید و آب جوشیده خنک شده را به نسبت مساوی مخلوط کنید و طوری که اگر روی کلم ها ریختید سطح آنها را کامل بپوشاند. البته می توانید فقط از سرکه استفاده کنید که در این صورت ممکن است ترشی شما بیش از حد ترش شود. حال ظرف را رو حرارت بگذارد و قبل از اینکه به جوش بیاید شعله را خاموش کنید.

ترشی کلم قرمز

حال صبر کنید تا مواد ترشی خنک شود و سپس آنها را در ظرف های شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

نکته قابل توجه در تهیه ترشی کلم قرمز این است که در صورت تمایل می توانید از کمی لبو در تهیه آن استفاده کنید، این کار باعث می شود ترشی شما بسیار خوشرنگ شود و بعد از گذشت زمان تغییر رنگ ندهد.

ترشی کلم قرمز مجلسی

دوستان هنر مند توجه داشته باشید که قرار دادن شیشه ترشی در محیط گرم باعث می شود رنگ کلم ها خیلی سریع تغییر کند، به همین خاطر بهتر است حتما از آن ها در یخچال نگهداری کنید.

طرز پخت ترشی کلم قرمز

حال که با طرز تهیه ترشی کلم قرمز آشنا شدید می توانید این ترشی خوشمزه را تهیه کرده و به عنوان چاشنی با غذاهای مختلف نوش جان نمایید، همچنین می توانید بر روی لینک ترشیجات کلیک نمایید و از دیگر آموزش های مجله ما در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید