دوخت جاسوزنی نمدی فانتزی با آموزش مرحله به مرحله

0

جاسوزنی یکی از ابزارهای خیاطی کاربردی و جالب است که به شکل های مختلف در بازار موجود است و اغلب طرح های زیبا و متنوعی دارند که با توجه به نیاز و به سلیقه خود می توانید بهترین گزینه را انتخاب نموده و تهیه کنید. البته لازم است بدانید با کمی خلاقیت و ابتکار هم می توانید اقدام به دوختن جاسوزنی نمایید که در این میان دوخت جاسوزنی نمدی و پارچه ای طرفداران بیشتری دارد.

افراد مبتدی و کسانی که سررشته ایی در خیاطی ندارند نیز می توانند با کمی دقت و توجه اقدام به دوخت های متنوع و زیبا نمایند. همانطور که می دانید دوخت سفره پاک کن، دوخت دستگیره های ساده و فانتزی، دوخت دمکنی، دوخت جا سیخی کباب، دوخت جای لوازم خیاطی و جا سوزنی از جمله مواردی هستند که نیاز به توانایی خاصی ندارند و خیلی راحت و بدون دردسر دوخته می شوند. از این رو در این مطلب به ارائه آموزش دوخت جاسوزنی نمدی خواهیم پرداخت که می تواند به شما عزیزان در این زمینه کمک کند.

آموزش دوخت جاسوزنی نمدی زیبا و ساده :

برای این مدل جاسوزنی نیاز به سه رنگ پارچه نمدی مختلف دارید که انتخاب آنها سلیقه ایی است. از هر رنگ یک مربع ۱۲ سانتی متری برش بزنید.

دوخت جاسوزنی با نمد

حال با ماژیک یک ضربدر روی یکی از پارچه های نمدی بکشید.

جاسوزنی با نمد جدید

از روی خطوط برش بزنید و قسمت وسط کار را با نخ مخصوص نمد دوزی کوک بزنید.

دوخت جاسوزنی های نمدی

حال با کمک سوزن ته گرد لبه های کار را برگردانید. در این مرحله می توانید لایه دوم را نیز زیر کار قرار دهید.

دوختن جاسوزنی نمدی

حال با کمک دوخت دندان موشی لبه های کار را که برگردانده اید،کوک بزنید تا نمد شما به شکل یک گل پنج پر درآید.

جاسوزنی فانتزی عروس

به سراغ تکه دیگر نمد رفته و آن را زیر کار بدوزید.

مدل جاسوزنی نمدی

دور تا دور مربع نمدی را بدوزید، فقط قسمت پایین آن را باز بگذارید تا از ان قسمت داخل جاسوزنی را پر کنید.

دوخت جاسوزنی نمدی

برای زیبایی بیشتری و تزیین جاسوزنی می توانید از دکمه های رنگی و فانتزی استفاده کرده و آنها را روی جاسوزنی بدوزید. عکس زیر نمونه تکمیل شده جاسوزنی با نمد را نشان می دهد.

جاسوزنی با نمد

حال که با این روش دوخت جاسوزنی نمدی آشنا شدید، می توانید از ان برای دوخت دیگر وسایل کاربردی منزل استفاده نمایید. عکس زیر نمونه هایی از دوخت دستگیره با این روش را نشان می دهد که الگویی برای شما عزیزان محسوب می گردد.

مدل دستگیره نمدی

توجه داشته باشید که این مدل جاسوزنی را می توان با دیگر پارچه ها از جمله مخمل، فوتر و… نیز دوخت. تنها کافیست در حین دوخت از خلاقیت و هنر خود نهایت استفاده را ببرید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید