طرز تهیه پای سیب ساده کیکی با طعم بی نظیر که عاشقش می شوید

1

اگر به دنبال عصرانه ایی خوشمزه و عالی هستید و یا قصد تهیه کیکی جدید برای مهمانی و دورهمی را دارید، ما پای سیب را پیشنهاد می کنیم که یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کیک های خانگی محسوب می گردد که البته با روش های مختلفی تهیه می گردد. این نوع کیک به دلیل داشتن سیب و دارچین در ترکیب خود، عطر و مزه متفاوت و خاصی دارد و می تواند انتخاب فوق العاده ایی برای شما عزیزان باشد. در ادامه بیشتر با طرز تهیه پای سیب خانگی آشنا خواهید شد.

انواع مختلف کیک های خانگی، شیرینی های خوشمزه خانگی، چیز کیک های میوه ای و ساده، کیک خیس، کاپ کیک ها و… می توانند انتخاب مناسبی برای عصرانه و پذیرایی از مهمان باشند که به راحتی نیز در منزل تهیه می شوند. اما همانطور که گفتیم پیشنهاد امروز ما روشی ساده برای تهیه پای سیب کیکی می باشد که با یادگیری آن می توانید پخت یکی از خوشمزه ترین کیک ها را تجربه نمایید.

تزیین پای سیب

مواد لازم :

  • کره : ۱۲۰ گرم
  • شکر یا پودر قند : ۱۵۰ گرم
  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • آرد : ۲۰۰ گرم
  • ماست شیرین : نصف لیوان
  • بیکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه پای سیب خانگی خوشمزه :

برای شروع پخت پای سیب ابتدا کره را در دمای محیط قرار داده تا نرم شود سپس آن را با دور تند همزن با پودر قند مخلوط نمایید تا کاملا پوک و سبک شود. سپس تخم مرغ هایی را که از نیم ساعت قبل در محیط آشپزخانه قرار داده اید دانه دانه اضافه کنید و هر یک از تخم مرغ ها را حدود دو دقیقه هم بزنید. وانیل را نیز به همراه تخم مرغ آخر اضافه کنید. سپس ماست را اضافه کرده و کمی مخلوط نمایید.

طرز تهیه پای سیب کیکیپای سیب ساده

حال آرد و بکینگ پودر را سه بار الک نموده و طی سه مرحله به مواد اصلی اضافه کرده و با لیسک یا همزن دستی هم بزنید. سپس مایه کیک را درون قیف ریخته و درون قالب های پای کپسول بریزید و سپس از مواد میانی یک قاشق غذاخوری روی آن ریخته و بعد از آن دوباره کمی از مواد کیک روی آن بریزید.

طرز پخت پای سیب دارچینی

حال قالب ها را داخل فر که از قبل گرم نموده اید قرار دهید و اجازه دهید حدود بیست دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بپزد. سپس آن را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن اقدام به تزیین روی کیک نمایید.

پای سیب دارچینی

طرز تهیه مواد میانی پای سیب :

برای تهیه مواد میانی سه عدد سیب شیرینی را رنده درشت کرده و یا نگینی خرد نمایید. سپس با یک قاشق گلاب روی حرارت قرار دهید تا آب سیب کشیده شود و سیب ها نرم شوند. سپس با کمی کره آن را تفت دهید در نهایت ۴ قاشق شکر و یک قاشق دارچین به آن اضافه کنید. وقتی آب سیب ها کامل کشیده شد کمی گردوی خرد شده به آن اضافه کنید و ظرف حاوی مواد میانی را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

مواد میانی پای سیب

در صورت تمایل می توانید به جای رنده کردن سیب ها، آنها را به صورت حلقه ایی برش زده و روی حلقه های اون کمی دارچین و پودر قند بپاشید و سپس آنها را بین مایه کیک قرار دهید.

پای سیب خوشمزه و ساده

همانطور که مشاهده نمودید می توان به راحتی اقدام به طرز  تهیه پای سیب کیکی بسیار خوشمزه نمود و از آن برای مهمانی های مختلف استفاده کرد. شما عزیزان همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های ما در این زمینه دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

۱ دیدگاه

یک نظر دهید