طرز تهیه چیپس میوه برای شب یلدا و روش های خانگی خشک کردن میوه

0

میوه های خشک را می توان پای ثابت و دوست داشتنی سفره شب یلدا دانست، اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که علاقه مندید در منزل و با روش های ساده اقدام به تهیه میوه خشک یا چیپس میوه نمایید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید و با روش های ساده و در عین حال کاربردی در زمینه طرز تهیه چیپس میوه آشنا شده و از این طریق میزبانی فوق العاده ایی در شب یلدا داشته باشید.

آموزش طرز تهیه چیپس میوه در منزل

اغلب ما بارها خرید چیپس میوه از بازار را تجربه نموده ایم، حال می خواهیم اقدام به تهیه این چیپس های خوشمزه در منزل نماییم. خشک کردن میوه های مختلف یکی از ناب ترین ایده های شب یلدا می باشد که می تواند همچون دسر کدو حلوایی، ژله انار، لبو، کیک های میوه ایی و… انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها باشد.

میوه خشک شب یلداروش های تهیه چیپس میوه در منزل

میوه های خشک یا چیپس میوه را می توان در میوه آرایی شب یلدا و یا در کنار آجیل ها نیز مورد استفاده قرار داد. برای تهیه چیپس میوه می توانید از فر گاز، شومینه و یا بخاری استفاده نمایید. برای استفاده از فر میوه ها را به مدت سه یا چهار ساعت با درجه حرارت بسیار کم قرار دهید. برای استفاده از بخاری باید سطح بخاری را با ورق آلومینیوم یا سینی استیل بپوشانید و سپس کاغذ روغنی را روی آن قرار دهید. برای استفاده از شومینه نیز می توانید از پارچه نخی تمیز استفاده کنید که ما از میان این موارد شومینه را پیشنهاد می دهیم.

طرز تهیه چیپس میوه

بدین منظور میوه ها را به خوبی شسته و بعد از خشک کردن برش های نازک بزنید و آنها را روی پارچه نخی یا کاغذ بچینید و سپس خشک نمایید. با این روش می توانید میوه هایی همچون سیب، خرمالو، پرتقال، کیوی، موز، نارنگی و…. را به خوبی خشک کنید.

چیپس میوه خانگی

برای خشک کردن سیب می توان آن ها را به صورت ساده و یا با کمی پودر دارچین و پودر قند خشک نمایید و به این صورت چیپس سیب دارچینی خوشمزه ایی خواهید داشت. بهتر است سیب ها را بعد از برش خیلی سریع روی شومینه قرار دهید و یا چاقو را به آبلیمو آغشته نمایید تا سیب ها تغییر رنگ ندهند.

روش تهیه میوه خشک

توجه داشته باشید که پرتقال بعد از خشک شدن تا حدودی طعم و مزه تلخ دارد، برای جلوگیری از این موضوع می توانید پرتقال ها را به کمی شربت غلیظ شده آب و شکر یا عسل آغشته نمایید. سپس آنها را خشک نمایید. البته جالب است بدانید افراد زیادی طعم و مزه تلخ پرتقال بعد از خشک شدن را بسیار دوست دارند.

روش تهیه چیپس میوه خانگی

حال که با طرز تهیه چیپس میوه آشنا شدید می توانید این خوشمزه ها را برای شب یلدا یا دیگر روزهای پاییز و زمستان تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید