دوخت جا سیخی کباب پارچه ای با آموزش تصویری

0

در این مطلب می توانید آموزش مرحله به مرحله دوخت جا سیخی را مشاهده نمایید، این آموزش به شما کمک می کند به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی اقدام به دوختن جا سیخی نمایید و صاحب یک جا سیخی بسیار زیبا و خاص شوید. حال تا پایان همراه ما بوده و نهایت استفاده را از این آموزش بسیار زیبا ببرید و با دوخت جای سیخ پارچه ایی به شکل ماهی کاملا آشنا شوید.

جا سیخی یکی از وسایل ضروری آشپزخانه است که جنس های مختلفی دارد، اما جا سیخی های پارچه ایی اغلب با پارچه هماهنگ با سرویس آشپزخانه دوخته می شوند و با دستگیره های آشپزخانه، کاور قابلمه، دمکنی و … ست می شوند.

آموزش دوخت جا سیخی با پارچه

برای دوخت جا سیخی ابتدا باید الگوی ماهی را روی کاغذ بکشید، بدین منظور عرض بدن ماهی را سی سانتیمتر و طول آن را ۵۰ سانتیمتر در نظر بگیرید. البته برای طول بهتر است سایز سیخ ها را اندازه گیری کنید.

آموزش دوخت جا سیخی

بعد از تهیه الگو آن را به تعداد هشت تا روی پارچه های مختلف برش بزنید. برای دوخت این جا سیخی به دو برش از پارچه آستر، دو برش از پارچه رویه، دو برش از پشم شیشه، دو برش از  فوم یک میلی متری نیازمندیم.

دوختن جا سیخی

یک لایه پشم شیشه و یک رویه رو روی هم گذاشته و بدوزید، سپس فوم و آستر را روی هم قرار داده و دوخت بزنید.  حال دو لایه دوخته شده را روی یکدیگر قرار داده و دور آن را بدوزید. به این شکل دو طرف ماهی را آماده نمایید.

آموزش دوخت جای سیخ

حال قسمت دهان ماهی را از دو طرف نوار اریب بدوزید.

ساخت جا سیخی پارچه ای

حال دو تکه بدن ماهی را روی هم قرار داده و بدوزید. سپس دور تا دور آن را نوار دوزی کنید.

جای سیخ کباب پارچه ای

برای بستن دهان ماهی بهتر است از دکمه ریلی و یا زیپ استفاده نمایید.

دوختن جای سیخ

ماهی ما آماده است، حال می توانید با استفاده از تکه ایی سیم برای آن دسته بسازید و همچنین با مروارید های رنگی آن را تکمیل نمایید.

جا سیخی مدل ماهی

دوختن جا سیخی ما به پایان رسید، ضمن اینکه امیدواریم از این آموزش مفید و جالب لذت برده باشید، از شما دوستان هنرمند و با استعداد دعوت می نماییم برای مشاهده دیگر آموزش های متنوع در این زمینه به بخش خیاطی مجله هنر در خانه مراجعه نموده و  از بهترین و جدیدترین آموزش های ما دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید