طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیر و نشاسته با طعمی بی نظیر و خاص

0

دسر کدو حلوایی یکی از محبوب ترین دسرها می باشد که اغلب در فصل پاییز و زمستان تهیه می شود و یکی از بهترین دسرها برای شب یلدا محسوب می گردد. این دسر به راحتی تهیه می شود و دارای طعم بی نظیری است و حتی افرادی که به طعم و مزه کدو حلوایی علاقه ایی ندارند این دسر خوشمزه را می پسندند. در ادامه طرز تهیه دسر کدو حلوایی را به طور کامل مشاهده خواهید نمود.

دسر لبو، دسر با انار، دسر کدو حلوایی و … از جمله دسرهای خاص و بسیار خوشمزه برای شب یلدا می باشند. همانطور که گفتیم قصد داریم روش تهیه دسر کدو حلوایی را معرفی نماییم که تا حدودی شبیه به طرز تهیه کدو حلوایی می باشد. تا پایان ما را با این دستور عالی همراهی نمایید.

دسر با کدو حلوایی

مواد لازم :

  • کدو حلوایی : یک کیلوگرم
  • شیر : دو لیوان
  • نشاسته : چهار قاشق غذاخوری
  • شکر : دو قاشق غذاخوری
  • زعفران و وانیل : به مقدار دلخواه

طرز تهیه دسر کدو حلوایی شب یلدا :

قبل از هر کاری باید اقدام به تهیه پوره کدو حلوایی نمایید. بدین منظور ابتدا کدو را پوست گرفته و تکه تکه کنید، سپس آن را داخل ظرف ریخته و یک لیوان آب به اضافه کرده و صبر کنید تا با حرارت ملایم بپزد و آبی در آن باقی نماند.

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

سپس آن را له کنید. به این صورت شما صاحب دو لیوان پوره کدو حلوایی شده اید.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی

حال در قابلمه ایی جداگانه شیر، شکر و نشاسته را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید سپس پوره کدو حلوایی که آماده کرده اید را نیز اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد. در آخر کمی زعفران، وانیل و یا حتی گلاب به آن اضافه کنید تا دسر شما طعم بهتری داشته باشد. سپس دسر تهیه شده را در ظرف مناسب ریخته و در یخچال قرار دهید تا آماده سرو گردد.

دسر شب یلدا با کدو

در صورت تمایل می توانید لا به لای آن بیسکوییت پتی بور، گردو خرد شده و…. نیز قرار دهید و طعم بهتری به این دسر ببخشید و یا با ایده های جدید اقدام به تزیین دسر کدو حلوایی نمایید.

دسر کدو حلواییطرز پخت دسر کدو حلوایی

ضمن اینکه امیدواریم از طرز تهیه دسر کدو حلوایی (کدو تنبل) لذت برده باشید، از شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر دستورات متنوع و امتحان شده برای تهیه دسرهای مختلف و غذاهای خوشمزه و جدید دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید