دوخت کاکتوس نمدی بسیار زیبا برای تزیین منزل

0

کاکتوس های تزیینی زیبا از جمله وسایل شیک و خاص هستند که برای تزیین منزل مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب افراد تمایل دارند از کاکتوس های طبیعی استفاده کنند، اما برخی سعی می کنند این کاکتوس ها را با استفاده از پارچه، خمیر چینی، نمد و… بسازند و همیشه کاکتوس هایی زیبا و خوش رنگ در منزل داشته باشند. اگر شما نیز به دوخت کاکتوس نمدی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و با نحوه دوختن کاکتوس آشنا شوید.

دوختن کاکتوس نمدی نوعی خلاقیت با نمد محسوب می گردد که انجام آن همانند عروسک سازی با نمد بسیار لذت بخش و جذاب است و البته به راحتی نیز انجام می گیرد که در ادامه بیشتر با مراحل انجام آن آشنا خواهید شد.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کاکتوس نمدی

برای دوخت کاکتوس نمدی به مقدار نمد سبز با تم رنگی متفاوت، گلدان های کوچک، توپک های فشرده، چسب حرارتی، نخ و سوزن، پنبه و… نیازمندیم.

دوخت کاکتوس نمدی

برای شروع باید اقدام به تهیه الگوی کاکتوس نمایید. برای این کار الگوها را روی کاغذ سفید بکشید و یا از الگوهای موجود در سایت های مختلف پرینت بگیرید.

دوخت کاکتوس با نمد

الگوها را با استفاده از سوزن ته گرد روی نمد قرار داده و برش بزنید. سپس با استفاده از ماژیک سفید یا دورگیر سطح نمد را پر از نقطه های سفید نمایید.

دوخت کاکتوس با الگو

قسمت اصلی کاکتوس ها مطابق تصویر زیر آماده می شود. همانطور که مشاهده می نمایید برای زیبایی بیشتر از کاکتوس هایی با رنگ های مختلف استفاده شده است.

الگوی کاکتوس نمدی

حال دو تکه نمد همرنگ را روی هم قرار داده و با استفاده از دوخت دندان موشی آنها را به یکدیگر متصل کنید. سپس با پنبه داخل آن را پر نمایید تا به صورت کاکتوس گوشتی درآید.

ساخت کاکتوس تزیینی

گلدان را نیز با پنبه پر کرده و کاکتوس های آماده شده را داخل آن قرار دهید و با کمک چسب حرارتی آنها را فیکس نمایید. حال زمان آن رسیده است که به سراغ توپک های فشرده رفته و سطح گلدان را با آنها بپوشانید.

دوخت کاکتوس پارچه ای

کاکتوس های تزیینی ما آماده هستند. برای زیبایی بیشتر می توانید با استفاده از نمد صورتی یا زرد برای آنها شکوفه های ریز بسازید و جذابیت بیشتری به گلدان های کاکتوس ببخشید.

دوخت کاکتوس نمدی

همانطور که مشاهده نمودید ساخت کاکتوس نمدی بسیار جذاب و لذت بخش است و به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می گیرد. حال می توانید در بخش عروسک سازی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های متنوع در این زمینه دیدن نموده و با ترفندهای برای استفاده از پارچه های نمدی مختلف آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید